Twórcy pierwszego w Polsce samochodu elektrycznego napędzanego energią słoneczną, zespół Lodz Solar Team w hali dworca Łódź Fabryczna zaprezentował nowy model pojazdu, który powalczy o wygraną w najbliższych zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii. „Eagle Two”, bo tak się nazywa, wystartuje w klasie pojazdów miejskich – Cruiser Class, prezentującej praktyczne zastosowanie technologii w codziennym użytku. Pracę nad pojazdem trwały od momentu powrotu grupy z wyścigu z RPA w październiku ubiegłego roku, a już dziś możemy cieszyć się z dokonań drużyny.

-„Już nie raz udowodniliśmy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych – zbudowaliśmy pierwszy polski pojazd napędzany energią słoneczną i dowiedliśmy jego niezawodności, przebywając ponad 3 000 km w Australii, a rok później ponad 2 800 km w RPA. Nie stoimy jednak w miejscu, chcemy się dalej rozwijać. Bazując na badaniach innowacyjnych technologii, stworzymy jeszcze bardziej efektywny i praktyczny pojazd, który z powodzeniem mógłby poruszać się po polskich drogach. Pokażemy, że stać nas na więcej” –zapewniała po powrocie z wyścigu Sasol Solar Challenge Paula Mierzejewska, koordynator projektu Lodz Solar Team. Jakie są efekty? Jak został ulepszony nowy model?

Następca Eagle One, zaprezentowany podczas premiery na terenie największego w Europie dworca kolejowego - Łódź Fabryczna, jest samochodem mogącym pomieścić w swoim wnętrzu 5 osób. Dzięki zdobytemu doświadczeniu i pracy wielu konstruktorów jest to pojazd, który swoją specyfikacją znacznie odbiega od poprzednika. Redukcji uległa wysokość, szerokość i masa bolidu, co korzystnie wpłynęło na aerodynamikę projektowanego Eagle Two i o 1/3 zmniejszyło zużycie energii. Zastosowane zostały panele słoneczne o większej sprawności (aż 24,3 proc.). W efekcie współpracy ze studentami łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych stylistyka nowo powstałego bolidu zyskała zupełnie odmienny charakter, który z pewnością usatysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających fanów projektu. W porównaniu z Eagle One, wzrosła prędkość maksymalna bolidu. Drugi Orzełek, jak zapewniają kreatorzy, może rozpędzić się do 140 km/h.

Ofiarność wielu osób podczas akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl sprawiła, że LST pozyskał pieniądze na Zastosowano w nim baterie, dzięki której pojazd przejedzie około 700 km na jednym ładowaniu. Budowę wspiera nie tylko uczelnia, lecz również liderzy branży – głównym partnerem zespołu w tym roku została firma Bridgestone, dostarczająca specjalistyczne opony do nowego pojazdu.

Trzymamy mocno kciuki za drużynę z Łodzi i życzymy złota podczas zawodów Bridgestone World Solar Challenge 2017 w Australii.