Samochody marki Tata sprzedawane są już w kilku krajach europejskich. Oficjalny importer funkcjonuje również w Polsce. Po premierze modelu Nano, zapowiadano, że będzie to najtańszy samochód świata. Jednak szybko pojawiły się problemy. Najpierw z lokalizacją fabryki w Indiach, a później z awariami instalacji elektrycznej.

Podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2009 roku zaprezentowano wersję studyjną skierowana do europejskiego użytkownika, a to oznacza spełnienie zupełnie innych wymogów technicznych i bezpieczeństwa niż w Indiach.

Szef koncernu Ratan Tata zapowiadał uruchomienie produkcji na terenie Europy najpóźniej do 2014 roku. Obecnie indyjski producent rozpoczął poszukiwanie lokalizacji na budowę fabryki w krajach Europy Wschodniej.

Warto przypomnieć, iż jeszcze przed rokiem mówiono o zainteresowaniu koncernu Tata warszawskim FSO. Samochody Tata Nano są aktualnie eksportowane do Nepalu i Sri Lanki. Planowana jest sprzedaż w Norwegii i wielkiej Brytanii. Wkrótce uruchomiony zostanie zakład montażowy w Indonezji i Brazylii.