Odbiór techniczny samochodów rozpocznie się 3 stycznia br. w Lizbonie. Do startu zgłoszone zostały dwa Fiaty Panda oraz ciężarowka IVECO Eurocargo. Włoski PanDAKAR Team tworzą: Miki Biasion i Tiziano Siviero, Bruno Saby i Rudy Briani, którzy stanowią załogi dwóch Fiatów Panda Cross oraz Livio Diamante, Giorgio Albiero i Nicola Montecchio - załoga ciężarówki IVECO.

Doświadczony Miki Biason jest dwukrotnym rajdowym mistrzem Świata. Tytuły zdobywał za kierownicą Lancii Delta. Nie jest nowicjuszem w maratonach. Przed przesiadką do małej Pandy czterokrotnie prowadził do Dakaru ciężarówki oraz dwukrotnie auto osobowe i doskonale zna specyfikę tej imprezy. Jego kolega z zespołu jest także rajdowym mistrzem i triumfatorem Dakaru 2003. Obaj w latach dziewięćdziesiątych stanowili załogę rajdowej Lancii.

Samochody Panda Cross zgłoszone zostały do klasy T2, a więc z minimalnymi zmianami w porownaniu z wersją produkcyjną.

Pojazdy zostały wzmocnione specjalna klatką, systemem przeciwpożarowym, zderzakami oraz w wyniku modyfikacji silniki 1,3 Multijet otrzymały moc 105 KM bez straty momentu obrotowego. Do 160 l powiększono zbiornik paliwa, co gwarantuje na trasie niezależność. Na pokładzie są też trzy koła zapasowe oraz specjalny ekwipunek umożliwiający wydostanie się z zaspy piaskowej (dwie płyty aluminiowe, łopaty, liny). Uzypełnieniem pustynnego ekwipunku są dwa 5 litrowe zbiorniki z wodą pitną. Masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 1400 kg.

Do chwili oficjalnej prezentacji, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Bolonii, zespół PanDAKAR zaliczył serię morderczych testów w Tunezji, gdzie sprawdzone zostały możliwości pokonywania piasków pustyni. Po tych próbach obaj kierowcy są pełni optymizmu i twierdzą, że Panda Cross dysponuje dostatecznymi parametrami do jazdy w ekstremalnych warunkach.

Trzem załogom towarzyszyć będą na trasie kolejne trzy pojazdy serwisowe: Fiat Sedici oraz dwie ciężarowki IVECO.