Auto Świat Wiadomości Aktualności Detroit 2009: Lexus HS 250h – hybrydowy sedan dla Japonii i USA

Detroit 2009: Lexus HS 250h – hybrydowy sedan dla Japonii i USA

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pomiędzy seriami IS i ES ulokuje się przedstawiony w Detroit model Lexus HS 250h. Sedan napędzany jest nową generacją układu Lexus Hybrid Drive. Ponieważ samochód emituje porównywalną do IS 220d ilość CO2, nie będzie sprzedawany w Europie.

Detroit 2009: Lexus HS 250h – hybrydowy sedan dla Japonii i USA
Zobacz galerię (64)
Auto Świat
Detroit 2009: Lexus HS 250h – hybrydowy sedan dla Japonii i USA

Walka o coraz niższe emisje CO2 w Europie spowodowała, że przedstawiona w Detroit nowość HS 250h, dotychczas najoszczędniejszy model japońskiego Lexusa, nie pojawi się na Starym Kontynencie. Według przedstawicieli firmy HS 250h emituje podobną ilość CO2 jak wysokoprężny IS 220d.

W USA natomiast oczekuje się sukces rynkowy. Według studium aż 60 % nabywców najmniejszych premiowych sedanów wybrałoby hybrydę, gdyby była ona dostępna. Lexus wykorzystuje więc lukę na rynku, gdyż żaden z konkurentów nie oferuje hybrydowej alternatywy.

Model HS 250h jest pierwszym Lexusem z benzynowym 4-cylindrowym silnikiem i pierwszym 4-cylindrowym modelem na rynku północnoamerykańskim. Jednostka spalinowa ma pojemność 2,4 l i pracuje w efektywnym cyklu Atkinsona – system zmiennych faz rozrządów pozwolił, aby cykl spalania umożliwiał dłuższy od czasu kompresji czas ekspansji. Moc całkowita układu hybrydowego wynosi 140 kW (190 KM). Przednie koła napędzane są poprzez bezstopniową przekładnię CVT.

Podobnie jak w nowym RX 450h również w HS wykorzystano system ogrzewania silnika gazami wydechowymi, dzięki czemu skraca się czas potrzebny do ogrzania silnika do temperatury eksploatacyjnej. Spalanie obniżają również przednie lampy diodowe i elektryczne wspomaganie kierownicy. Przednia szyba lepiej filtruje promienie infraczerwone, tak więc wnętrze mniej się nagrzewa i klimatyzacja może się rzadziej włączać.

Karoseria ma długość 4,69 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,51 m. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Opływ powietrza koło samochodu optymalizują przedni i tylny spojler, dyfuzor, gładkie przednie słupki i zaokrąglone zderzaki.

Wszystkie przeprowadzone zabiegi obniżają zużycie paliwa w porównaniu do konwencjonalnie napędzanej konkurencji o 30 %. Dalszym ekologicznym aspektem tego modelu jest szerokie wykorzystanie odnawialnych materiałów i plastików na bazie roślinnej.

Bogate wyposażenie wewnętrzne obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę, szyberdach, nawigację GPS z twardym dyskiem czy premiowy system audio. Za dopłatą dostarczany będzie wyświetlacz head-up, system zapobiegający kolizjom czy aktywny tempomat.

W USA Lexus HS 250h sprzedawany będzie od lata.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków