Design VW Concept BlueSport nawiązuje do języka stylistycznego zapoczątkowanego przez coupe Scirocco. Auto charakterystyczne jest prostymi, ostro ciętymi liniami i pomarańczowym płóciennym dachem. Studium ma długość 3,99 m. Dynamiczny wygląd podkreślają duże koła umieszczone w narożnikach karoserii. Krótki przód i wloty powietrza za drzwiami podpowiadają, że silnik umieszczono przed tylną osią.
Wnętrze stawia na prostotę i nowoczesność – fotele z jednoczęściowymi oparciami ze zintegrowanymi zagłówkami obito skórą, trzyramienna kierownica ma gruby, w dolnej części spłaszczony wieniec, a na konsoli centralnej umieszczono wyświetlacz dotykowy.
Do napędu VW Concept BlueSport wybrano 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 2,0 TDI o mocy 132 kW (180 KM) połączony z 6-biegową przekładnią 2-sprzęgłową DSG, która przekazuje siłę napędową na tylne koła. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 6,6 s, a prędkość maksymalna sięga 226 km/h. Podawane zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,3 l/100 km. W trybie Eco, kiedy załączony jest system start-stop i dochodzi do rekuperacji energii podczas hamowania, zużycie paliwa spada w eksploatacji miejskiej o 0,2 l/100 km.