Brilliance: badanie rynku USA Chińska marka Brilliance prezentuje swoje modele na największych salonach, ale wciąż nie odnosi sukcesów rynkowych poza własnym krajem. Stąd też uczestnictwo w styczniowym salonie w Detroit ma jedynie znaczenie promocyjne, gdyż wciąż nie podano terminu wprowadzenia tej marki na rynek USA.
Brilliance w ub. roku wyeksportowało 23 tys. samochodów, z czego 700 egz. sprzedano w Niemczech, ale najwięcej w Rosji i Egipcie. Wciąż wprowadzenie sprzedaży w wielu krajach Unii Europejskiej hamują przepisy uniemożliwiające uzyskanie odpowiedniej homologacji.
W 2009 roku chiński producent zamierza wyeksportować przynajmniej 40 tys. samochodów. Roczna produkcja wynosi 300 tys. egz., a wśród nich są także licencyjne BMW Seria 3 i 5 oraz minibusy marki Toyota.
BYD: Chińska hybryda i pojazd elektryczny w USA od 2011 roku
Kolejny chiński producent BYD jest liderem w dziedzinie „zielonych” pojazdów. Planuje od 2011 roku rozpocząć sprzedaż swoich ekologicznych modeli na terenie USA. Będą to pojazdy hybrydowe i elektryczne.
Kluczem do sukcesu chińskich pojazdów hybrydowych mają być akumulatory własnej konstrukcji, które można naładować w ciągu 10 minut. Okres ich żywotności wynosi 10 lat. Mają być przy tym ekologiczne, bezpieczne i co najważniejsze, tanie.