Przez cały okres, gdy auto było dostępne, sprzedano w Polsce ponad 27 tys. sztuk. Biorąc pod uwagę obecnie przeprowadzany zakres ingerencji, widać wyraźnie, że producent wiąże z autem spore nadzieje i całkowitej zmiany modelu nie można się szybko spodziewać. Za zmiany nadwozia, podobnie jak za pierwszą wersję auta, odpowiedzialny jest Giorgetto Giugiaro. Widać wyraźnie, że na linię wpływ miał najnowszy kompaktowy Fiat - Stilo. Kierownictwo Fiata chce połączyć wszystkie swoje produkty podobnymi designerskimi rozwiązaniami. W nowym Palio elementem spajającym jest nowy wlot powietrza do chłodnicy. Zmieniono także kształt przednich lamp (są teraz większe, co pozwala przypuszczać, że poprawiono ich skuteczność) i zderzak, a maska zyskała nowe przetłoczenia. Z tyłu również zmieniono kształt lamp - są teraz smuklejsze, co spowodowało, że to kombi Fiata wygląda zupeł-nie inaczej. Tablica rejestracyjna z tylnego zderzaka trafiła na tylną klapę, której większa szyba zapewnia znacznie lepszą widoczność do tyłu. Bagażnik jest pozbawiony progu załadunkowego. Oprócz typowej kosmetyki uczyniono krok dalej - o 14 mm powiększono rozstaw osi, co w połączeniu z przebudową wnętrza wpłynęło na ilość miejsca (przede wszystkim dla pasażerów z tyłu) oraz na poprawę komfortu podróżowania. Wpływ na to ma także zwiększenie rozstawu kół z przodu. Palio jest teraz także nieznacznie dłuższe. Poważne modyfikacje przeszło także wnętrze nowego Palio. Deska rozdzielcza, mimo zachowania ogólnego kształtu, sprawia znacznie korzystniejsze wrażenie. Kokpit jest dwukolorowy. Prędkościomierz ma ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów. Przekonstruowano też środkowy panel i do jego wykończenia użyto nowych materiałów. Nowe są także fotele przednie. Modyfikacjom uległ system przewietrzania wnętrza. Obecnie jest znacznie wydajniejszy, a działanie dmuchawy tłoczącej powietrze cichsze. Zmieniono także kształt kierownicy, boczki drzwi otrzymały wygodniejsze podłokietniki. Jednak kosmetyczne zmiany w Palio to tylko część modyfikacji. Obok zmian zawieszenia wymuszonych przez płytę podłogową zastosowano inaczej zestrojone sprężyny i amortyzatory, które mają poprawić komfort podróżowania i zachowanie auta w zakrętach. W odróżnieniu od starego Palio nowe auto ma opcjonalny system ABS z elektronicznym systemem rozdziału sił hamowania EBD.Nadal w Palio można mieć tylko dwie poduszki powietrzne (objętość airbagu kierowcy zwiększono z 42 do 45 litrów), ale struktura nadwozia zosta-ła gruntownie przebudowana (zmieniono m.in. przednią ramę pomocniczą, drzwi zyskały boczne wzmocnienia). Karoseria samochodu jest także sztywniejsza, co wpły-wa bezpośrednio na bezpieczeństwo i akustykę we wnętrzu. Potwierdzeniem celo-wości tych rozwiązań mają być wyniki testów zderzeniowych Euro-NCAP. Obok bezpieczeństwa nie zapomniano także o komforcie prowadzenia. Nowe Palio jest standardowo wyposażone we wspomaganie układu kierowniczego, a sprzęgło ma hydrauliczne sterowanie, które obok ułatwionej obsługi nie wymaga regulacji. O tym, że Palio uczyniło spory krok do przodu, niech świadczy fakt, że zastosowano w nim system VE.N.I.C.E - znany także z przeboju rynkowgo Fiata Punto - zintegrowany sieciowy układ sterowania elektronicznego. Jedną z jego funkcji jest system Follow-me-home, który pozwala na m.in. 5-minutowe działanie świateł mijania po wyłączeniu stacyjki (pozwalające np. na dojście do domu), sygnalizacja otwartych drzwi, czujnik temperatury otoczenia. Fiat wyposażył auto także w fabryczny immobiliser drugiej generacji (ze zmiennym kodem).Do wyposażenia standardowego auta trafiły także: obrotomierz, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, regulacja podparcia kręgosłupa na odcinku lędźwiowym (fotel kierowcy), regulowaną na wysokości kolumnę kierownicy. Poszerzyła się także lista opcji - do nowego Palio możemy zamówić relingi dachowe, radioodtwarzacz ze zmieniarką płyt kompaktowych, felgi z lekkich stopów czy choćby podgrzewacz do butelek dla dzieci lub zasłonę chroniącą przed słońcem. Poszerzono też wybór dostępnych kolorów nadwozia oraz tapicerki. Przy okazji zmieniono także paletę dostępnych silników. Jednostka 1.2 o mocy 75 KM została zastąpiona dwoma motorami o takiej samej pojemności i mocy odpowiednio 60 i 80 KM. Silnik 1.6 (103 KM) pozostał w programie także nowego Palio. Obok kompaktowego Stilo również Palio ma obecnie 2-letnią gwarancję na podzespoły mechaniczne bez limitu kilometrów (istnieje także możliwość jej przedłużenia o rok). Okres gwarancji perforacyjnej wynosi 8 lat. Oprócz Polski auto będzie oferowane także we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Niestety, nie znamy jeszcze ceny nowego Fiata, ale jeśli samochód nie bę-dzie droższy od swojego poprzednika, wróżymy mu powodzenie na krajowym rynku.
Galeria zdjęć
Długa droga
Długa droga
Długa droga
Długa droga