aut. To mniej o 2,7 proc. niż w sierpniu i aż o 15,8 proc. niż w tym samym okresie rok temu. Po trzech kwartałach sprzedano w Polsce blisko 184,3 tys. samochodów, czyli o 27,9 proc. mniej niż rok temu - podała firma Samar.Spośród dziesięciu marek najchętniej kupowanych (do czołówki należy 79 proc. rynku) tylko CitroĎn zanotował wzrost sprzedaży, zarówno w skali miesiąca (42 proc.), jak i roku (20 proc.). W zestawieniu rocznym najwięcej straciły: Fiat (57 proc.), Renault (46 proc.) i Ford (37 proc.). Najchętniej kupowane modele w ciągu 9 miesiący br. to kolejno: Skoda Fabia, Fiat Panda, Ford Focus, Skoda Octavia oraz Toyota Corolla.Mamy niskie cenyMarek Nawarecki, szef biura prasowego firmy Citroen Polska- Wzrost sprzedaży osiągnęliśmy dzięki atrakcyjnej ofercie promocyjnej naszych samochodów. Oferta cenowa Xsary Picasso i nowej "C5" należy do najlepszych na rynku. Dobrym przyjęciem klientów cieszą się najmniejsze modele: C1 i odnowione C2 oraz C3. W niskich cenach sprzedajemy również auta napędzane silnikami Diesla.
Dna nie widać
Już w sierpniu analitycy mówili, że rynek samochódów nowych w Polsce sięgnął dna, jednak okazuje się, że może być jeszcze gorzej. We wrześniu Polacy kupili 17,3 tys.