Również pod względem sprzedaży marka z czterema pierścieniami utrzymuje się na obranym kursie: w pierwszych sześciu miesiącach przy sprzedaży 466 000 samochodów różnica w stosunku do rekordowej wartości poprzedniego roku zmniejszyła się o 9,7% (2008: 516 219).

Mimo dużych wyzwań stojących przed światowym rynkiem motoryzacyjnym i trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej koncernowi Audi udało się w pierwszym półroczu utrzymać swoją dochodowość. W okresie od stycznia do czerwca obroty koncernu wyniosły 14,5 mld EUR (2008: 17,4 mld EUR), czyli o 16,4% mniej niż w rekordowym ubiegłym roku. Wynik operacyjny w tym okresie wyniósł 823 mln EUR, czyli był o 36,6% niższy niż rok wcześniej (2008: 1,3 mld EUR).

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku pierwszego półrocza, jednak nie wpadamy w euforię myśląc o drugim półroczu, w którym będziemy musieli stawić czoła jeszcze kilku wyzwaniom - powiedział Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. finansowych i organizacji Audi AG. "Jednak potwierdzamy nasz cel, jakim jest sprzedaż do końca roku 900 000 samochodów i osiągnięcie wyraźnie dodatniego wyniku operacyjnego".

Wynik finansowy przed opodatkowaniem wyniósł w pierwszym półroczu 994 mln EUR (2008: 1,4 mld EUR), co oznacza -27,5% w porównaniu z rekordową wartością ubiegłego roku. Wynik finansowy po opodatkowaniu osiągnął 697 milionów EUR (2008: 930 mln EUR), czyli był o 25% niższy niż rok wcześniej.

Cashflow netto w pierwszych sześciu miesiącach tego roku osiągnął podobnie wysoką wartość jak w 2008 roku - 1,37 mld EUR (2008: 1,48 mld EUR).

"To świadczy o sile finansowej koncernu Audi, który także podczas kryzysu prowadzi wszystkie swoje inwestycje bez udziału obcych środków i potrafi przy tym nawet wygospodarować nadwyżkę. Dowodem naszej solidnej podstawy finansowej jest ponowny wzrost płynności finansowej netto do ponad 9,7 mld EUR w pierwszych sześciu miesiącach (31.12.2008: 9,3 mld EUR) - dodał Strotbek. "To pomoże nam wyjść wzmocnionym ze światowego kryzysu gospodarczego".

Mimo kryzysu Audi nie spowalnia swojej ofensywy modeli. "Co roku inwestujemy około dwóch miliardów EUR w rozwój innowacyjnych produktów i efektywnych napędów - tłumaczył Strotbek. Do 2015 roku marka z czterema pierścieniami zwiększy liczbę modeli do 42. We wrześniu rozpocznie się wprowadzanie na rynek nowego A5 Sportback, w 2010 roku pojawi się limuzyna klasy wyższej A8, a w połowie roku całkiem nowe Audi A1. Tym modelem Audi zwraca się do nowej grupy docelowej w segmencie premium.

Przy wszystkich nowych modelach marka z czterema pierścieniami szczególnie dużą uwagę przykłada do wysokiej efektywności i przyjazności dla środowiska. Głównymi fundamentami tej ofensywy nastawionej na efektywność jest optymalizacja tradycyjnych technologii napędów, odpowiednie zastosowanie lekkich konstrukcji w celu odwrócenia spirali masy pojazdów oraz doprowadzenie stanu rozwoju samochodów elektrycznych do etapu pozwalającego na ich seryjną produkcję. Już teraz Audi posiada w ofercie 31 samochodów emitujących mniej niż 140 gramów na kilometr dwutlenku węgla, do jesieni będzie to 50 wersji.

Do 2012 roku, dzięki konsekwentnemu stosowaniu technologii poprawiających efektywność, Audi zredukuje emisję CO2 swoich samochodów o 20%.