Dodge Challenger po reinkarnacji po raz pierwszy zaprezentował się jako koncept w styczniu 2006. Projektanci z Chrysler West Coast Pacifica Studio otrzymali proste zadanie: zaprojektować samochód, który będzie uczczeniem klasycznego Challengera, a zarazem wprowadzi nowoczesne rozwiązania w zakresie technologii i stylistyki. Za wzór posłużył Dodge Challenger z roku 1970, znany z filmu drogi Vanishing Point.
Wynikiem pracy designerów jest samochód zbudowany na 116-calowej platformie (2946 mm), oznacza to zwiększenie o 6 cali (152 mm). W porównaniu do oryginału zmieniła się także szerokość, 2 cale w połączeniu ze zwiększonym rozstawem kół i wyżej zamontowaną maską silnika nadają autu bardziej muskularnych kształtów.
Pozytywne przyjęcie konceptu, sukces Forda Mustang i plany Chevroleta ożywić Camaro to najważniejsze powody, dlaczego Chrysler dał Challengerowi zielone światło.
Zaledwie kilka dni przed opublikowaniem kilku oficjalnych zdjęć różnych szczegółów seryjnego samochodu pojawiły się nieoficjalne informacje o cenach, poziomach wyposażenia i silnikach dla Challengera.
Pierwsi klienci otrzymają swój samochód dopiero w lutym przyszłego roku, a na początku dostępny będzie tylko w najmocniejszej wersji SRT8 z 8-cylindrowym silnikiem HEMI 6,1 l, który za pośrednictwem 5-biegowego automatu napędzać będzie koła tylnej osi. Później pojawią się także silniki HEMI 5,7 V8 i 6-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3,5 l. Dostępna będzie także 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Modele z przekładnią ręczną wyposażone będą w system Hill Start Assist (HSA) ułatwiający ruszanie pod górkę.
Oferta wersji nadwoziowych w roku 2009 powinna poszerzyć się o kabriolet, a w roku 2011 pod maską miałby się pojawić nowy silnik Phoenix o pojemności 4,0 l, który zastąpi silnik 3,5 l V6. Oczekuje się także, że w późniejszym czasie pojemność silnika odmiany SRT8 zwiększy się do 6,4 l, a moc wzrośnie z 331 kW (450 KM) do 368 kW (500 KM).
Klienci, którzy zamawiają nowego Challengera, mogą zamówić m. in. skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów, czarne pasy na masce, spojler na klapie bagażnika, wlot powietrza na masce, dyferencjał samoblokujący, 20-calowe koła ze stopów lekkich z oponami o szerokości 245 mm, światła przeciwmgielne czy zestaw audio Kicker z 13 głośnikami.
Wersja Dodge Challenger SRT8 sprzedawana będzie w cenie 37 995 dolarów (ok. 93 tys. zł). Od 3 grudnia Chrysler przyjmuje zamówienia, a w przeciągu pierwszego dnia swój zamiar zakupienia auta potwierdziło ponad 4300 osób. Trzeba podkreślić, że żaden z nich nie widział jeszcze seryjnej wersji auta, gdyż prezentowane zdjęcia szczegółów pojawiły się dopiero trzy dni później, a w dodatku nie mówią one wiele o aucie.