Auto Świat Wiadomości Aktualności Dokończą budowę estakady na zakopiance

Dokończą budowę estakady na zakopiance

GDDKiA podpisała umowę na kontynuację budowy estakady w ciągu drogi S7, czyli popularnej zakopianki, na odcinku Lubień – Naprawa. Inwestycję dokończy dotychczasowy podwykonawca.

Estakada na S7 w Lubniu
GDDKiA
Estakada na S7 w Lubniu

7,6-kilometrowy odcinek Lubień - Naprawa budowało polsko-ukraińskie konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING. Do tej pory inwestycję zrealizowano w 87,51 proc. - m.in. ukończono i udostępniono kierowcom jedną jezdnię. W lipcu odstąpiono od umowy z wykonawcą na budowę niedokończonego odcinka.

W ciągu siedmiu dni plac budowy zostanie przekazany nowemu wykonawcy, firmie TBM z Grzybna. Jak informuje rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, w ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady w ciągu S7 Lubień – Naprawa, zgodnie z wydaną decyzją ZRID, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania, i dokonać odbioru robót budowlanych po ich zakończeniu.

Mapa stanu budowy drogi S7
Mapa stanu budowy drogi S7GDDKiA

Koszt prac wyceniony został po negocjacjach na 42 mln 230 tys zł. zł brutto. Termin zakończenia robót określono na 12 miesięcy i 15 dni, wliczając okres zimowy.

Firma TBM budowała wcześniej estakadę w Lubniu jako podwykonawca konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, jednak wstrzymała prace z powodu zalegania z płatnościami przez wykonawcę.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jak wyjaśniła rzeczniczka, 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy na budowę odcinka z konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING ponieważ „mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.”

Coraz dłuższa trasa S7

S7 z Lubnia do Naprawy powstaje w ramach większego zadania (budowa drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój o długości 16,7 km), które do celów realizacji zostało podzielone na trzy mniejsze. Cała inwestycja uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 1,322 mld zł.

Przeczytaj też:

Pod koniec września zeszłego roku oddano do użytku pierwszy z tych odcinków S7 - od Skomielnej Białej do Rabki Zdrój oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy głównej przyspieszonej (GP) od Rabki Zdroju do Chabówki. Ponad 6-kilometrową trasę budowała włoska firma Salini Impregilo. Koszt inwestycji wyniósł ok. 615 mln zł.

Wciąż trwa budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała o długości ok. 3 km z dwukomorowym tunelem pod górą Mały Luboń o długości każdej nitki ok. 2 km. Zgodnie z planami kierowcy pojadą nim w 2021 r. Inwestycję realizuje włoska firma Astaldi za blisko 969 mln zł.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków