7,6-kilometrowy odcinek Lubień - Naprawa budowało polsko-ukraińskie konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING. Do tej pory inwestycję zrealizowano w 87,51 proc. - m.in. ukończono i udostępniono kierowcom jedną jezdnię. W lipcu odstąpiono od umowy z wykonawcą na budowę niedokończonego odcinka.

W ciągu siedmiu dni plac budowy zostanie przekazany nowemu wykonawcy, firmie TBM z Grzybna. Jak informuje rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, w ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady w ciągu S7 Lubień – Naprawa, zgodnie z wydaną decyzją ZRID, dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania, i dokonać odbioru robót budowlanych po ich zakończeniu.

{ "uuid": "ee470d18-4c81-4918-b542-6168f6d14214", "caption": "Mapa stanu budowy drogi S7", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YmM7MDA_/8a0f21e867dca2699e29eab02fed8428.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "b68af65e-9d04-512a-a841-ca62f4947859", "name": "GDDKiA", "idref": "b68af65e-9d04-512a-a841-ca62f4947859" } ], "available": { "start": "2020-04-27 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "idref": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": "GDDKiA" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8a0f21e867dca2699e29eab02fed8428", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1061, "width": 1057, "bytes": 579286 }, "_gql": { "description": { "abstract": "" }, "url": "https://ocdn.eu/pulscms/MDA_/8a0f21e867dca2699e29eab02fed8428.jpg", "caption": { "main": "Mapa stanu budowy drogi S7 (Zakopianka)" }, "authors": [], "license": { "name": "Materiały prasowe", "uuid": "6accdb4c-efee-53c4-9f58-358f30835e69", "note": null }, "topics": [] }, "asyncAdSlot": null } Mapa stanu budowy drogi S7 Foto: GDDKiA
Mapa stanu budowy drogi S7

Koszt prac wyceniony został po negocjacjach na 42 mln 230 tys zł. zł brutto. Termin zakończenia robót określono na 12 miesięcy i 15 dni, wliczając okres zimowy.

Firma TBM budowała wcześniej estakadę w Lubniu jako podwykonawca konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, jednak wstrzymała prace z powodu zalegania z płatnościami przez wykonawcę.

Jak wyjaśniła rzeczniczka, 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy na budowę odcinka z konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING ponieważ „mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r.”

Coraz dłuższa trasa S7

S7 z Lubnia do Naprawy powstaje w ramach większego zadania (budowa drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka Zdrój o długości 16,7 km), które do celów realizacji zostało podzielone na trzy mniejsze. Cała inwestycja uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości ponad 1,322 mld zł.

Pod koniec września zeszłego roku oddano do użytku pierwszy z tych odcinków S7 - od Skomielnej Białej do Rabki Zdrój oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy głównej przyspieszonej (GP) od Rabki Zdroju do Chabówki. Ponad 6-kilometrową trasę budowała włoska firma Salini Impregilo. Koszt inwestycji wyniósł ok. 615 mln zł.

Wciąż trwa budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała o długości ok. 3 km z dwukomorowym tunelem pod górą Mały Luboń o długości każdej nitki ok. 2 km. Zgodnie z planami kierowcy pojadą nim w 2021 r. Inwestycję realizuje włoska firma Astaldi za blisko 969 mln zł.