sprzedano 270 tys. egzemplarzy. Nowy model produkowany jest tak jak poprzednik w fabryce w Azabuji w Portugalii. Oferowany będzie w trzech nadwoziach: jako dwuosobowy van, pięciomiejscowe kombi i osobowy Tour. Nadwozie pojazdu ma teraz bardziej aerodynamiczny kształt, linia kabiny pasażerskiej przechodzi płynnie w dach przedziału towarowego. Takie połączenie pozwoliło uzyskać dobry współczynnik opływu powietrza Cx równy 0,35. W nowym modelu postanowiono maksymalnie wykorzystać przestrzeń bagażową. Wymiary bagażnika vana wynoszą dł./szer. 1780/ 1310 mm. Umożliwiło to zmieszczenie we wnętrzu europalety. Maksymalna objętość przestrzeni bagażowej wynosi 3200 l (van) lub 2320 l (kombi), a maksymalna ładowność to 810 kg. Po złożeniu fotela pasażera i częściowym otwarciu kratki zabezpieczającej przed przemieszczeniem bagażu, możliwy staje się transport przedmiotów o długości do 2700 mm. Combo wyposażone jest w elektrycznie sterowany, wspomagany układ kierowniczy EPS. Pozwala to uzyskać lepszą precyzję prowadzenia oraz łatwość manewrowania. Wzmocniono układ hamulcowy poprzez zastosowanie nowych wentylowanych tarcz hamulcowych z przodu i bębnowych z tyłu. Wszystkie modele wyposażone są w elektroniczny rozdział siły hamowania EBD, który pomaga w zależności od obciążenia auta skutecznie wykorzystać układ hamulcowy. Do napędzania Combo przewidziano trzy silniki: benzynowy 1.6 o mocy 87 KM oraz dwa diesle 1.7 DI i 1.7 DTI o mocach odpowiednio 65 i 75 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów na koła przednie. Podczas jazd testowych mieliśmy możliwość sprawdzenia wszystkich trzech jednostek. Silniki benzynowy i wysokoprężny 75-konny DTI odznaczają się bardzo dobrą dynamiką, zaś jednostce 1.7 DI wyraźnie brakuje mocy, szczególnie na niskich obrotach. Nowe Combo objęte będzie roczną gwarancją mechaniczną, 12-letnią perforacyjną. We wszystkich wersjach silnikowych przeglądów trzeba będzie dokonywać co 30 tys. km.
Galeria zdjęć
Dostawczak z Portugalii
Dostawczak z Portugalii