Logo
WiadomościAktualnościDotrzymane słowo

Dotrzymane słowo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ostatnie słowo należy do Focusa, którego druga generacja została zaprezentowana prawie rok po nowym Golfie i Astrze. Kolońska firma obiecywała, że nowy model będzie dużo dojrzalszy.

Dotrzymane słowo
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Dotrzymane słowo

Już na pierwszy rzut oka widać, że koncern dotrzymał słowa. Przy zajmowaniu miejsca we wnętrzu podobna do coupé odmiana trzydrzwiowa sprawia wrażenie bardziej dopracowanej niż poprzednik. Obydwie wersje liftbacków (3d i 5d) są o 17 cm dłuższe niż do tej pory i mają 4,34 m. Odmiany sedan i kombi, które zostały oficjalnie zaprezentowane w Paryżu, trafią do sprzedaży w przyszłym roku. Drugie wrażenie: znacznie lepsze materiały wykończeniowe. I po trzecie: to auto jest bardzo dobrze wykonane. Jak przyklejony!Oczywiście dokładne wyniki ukazują dopiero testy, ale już pierwsze kilometry przejechane 2-litrowym, 136-konnym dieslem udowadniają - Astra i Golf muszą się liczyć z groźnym konkurentem! Świetnie dopracowany układ jezdny poprzedniej wersji został jeszcze ulepszony. Z przodu zastosowano nowe, gazowe amortyzatory, z tyłu m.in. drążek stabilizatora. W efekcie auto jeździ jak przyklejone do asfaltu, a wyczuciu pojazdu sprzyja także bardzo precyzyjne, elektrohydrauliczne wspomaganie (dostępne jednak od wersji 2-litrowych). Pochodzący od Peugeota diesel 2.0 ciągnie już od niskich obrotów, 145-konna "benzyna" lubi raczej mocniejsze dodawanie gazu. Jednostki benzynowe i słabszy diesel mają 5-biegowe przekładnie manualne. Mocniejszy motor wysokoprężny współpracuje ze skrzynią 6-biegową, w której przy odrobinie nieuwagi można przypadkowo wrzucić "jedynkę" zamiast wstecznego. Taniej niż konkurencjaDużym zaskoczeniem mogą się także okazać listy wyposażenia dla Europy Zachodniej. Standardowo samochód będzie miał m.in.: 6 airbagów, ABS, ESP, centralny zamek. Klimatyzacja wymaga jednak dopłaty lub trzeba wybrać bogatszą wersję Trend. Podstawowa, 3-drzwiowa odmiana ma kosztować w Niemczech 14 375 euro - o 845 euro mniej niż podstawowy Golf. Jeśli taka tendencja utrzyma się w Polsce, zapowiada się ciekawa rywalizacja. Sprzedaż w naszym kraju rozpocznie się w lutym, wtedy też poznamy ceny i standardy wyposażeniowe.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: