Odcinek drogi ekspresowej S3, na który właśnie wydano decyzję, ma długość 17 k. Dzięki otrzymanej zgodzie, po przekazaniu wykonawcy w ciągu 7 dni placu budowy możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych. W grudniu udało się uzyskać zezwolenie na budowę odcinka Dargobadz – Troszyn.
Fragment S3 Świnoujście — Troszyn podzielony został na dwa odcinki realizacyjne. Pierwszy z nich zaczynał się będzie od ronda na wyjeździe w Świnoujściu i ciągnął się do węzła Dargobądz. Dalej zacznie się drugi odcinek, który na końcu włączy się w istniejącą obwodnicę Troszyna.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
S3 Świnoujście — Dargobądz: trasa jest niezbędna
Obecna droga DK3 na tym odcinku jest jednojezdniowa i nie radzi sobie z przepustowością ruchu drogowego, szczególnie w okresie wakacji. Dodatkowo nowa ekspresówka sprawi, że podróż będzie znacznie bezpieczniejsza. Nie można też zapomnieć o rozwoju połączeń promowych i portu w Świnoujściu, przez co znaczenie trasy jest jeszcze większe.
Na drodze powstaną cztery węzły drogowe: Świnoujście, Świnoujście LNG, Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje. Firma zajmująca się budową drogi będzie musiała także wybudować 10 wiaduktów, dwie estakady, kładkę dla pierwszych oraz przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.