Pojazd ten był jednym z polskich symboli socjalizmu i produkowany był przez 27 lat. Ostatni egzemplarz Fiata 126p wyjechał z fabryki 22 września 2000 roku. Maluch odegrał jednak kluczową rolę w rozwoju polskiej motoryzacji. Od początku jego produkcji powstało prawie 3,5 mln egzemplarzy, z których większość trafiła na rynek rodzimy. Pobito nim wiele rekordów – w liczbie pasażerów czy bagażu. Nadal można to auto spotkać nie tylko na polskich drogach.

Fiat 126 był następcą legendarnego modelu 500 i po raz pierwszy został zaprezentowany w 1972 roku w Turynie. Licencję szybko zakupiła Polska. Auto produkowano we Włoszech, a od 1972 roku w Bielsku-Białej i nieco później w nowej fabryce w Tychach.

W 1987 roku powstał Bis z silnikiem chłodzonym wodą, a w 1991 - kabriolet. Inne wersje jak m.in. kombi, pozostały jedynie na etapie prototypów. Mała moc silnika dwucylindrowego była wielokrotnie podwyższana, ale i tak temu modelowi towarzyszyły często drwiny innych użytkowników.

We Włoszech produkcję Fiata 126 ukończono w 1980 roku i od tego czasu powstawał już tylko w Polsce. W ostatniej fazie modernizacji otrzymał także katalizator. W 2000 roku powstała seria 1 tys. egz, o nazwie Happy End, o od 1997 roku oficjalną nazwą stał się Maluch.

Ostatni egzemplarz opuścił fabrykę 22 września 2000 roku. Łącznie wyprodukowano 4,7 mln egzemplarzy, z czego 3,3 mln w Polsce. Poza Włochami, niewielka seria powstała w Austrii, gdzie Styer-Puch do importowanych nadwozi montował własny silnik.

Następcą modelu 126 zostało Cinquecento, które miało premierę w 1991.