- Audi A6 e-tron w dwóch odmianach nadwoziowych na rynku już w 2023 roku
- koncepty skysphere i grandsphere to pokaz kompetencji technologicznych i możliwości studia projektowego Audi
- urbansphere concept oferuje niespotykany dotąd komfort w kabinie i funkcje multimedialne lub strefę relaksu podczas autonomicznej jazdy
Wyobraź sobie, że wsiadasz do samochodu. Wybierasz tryb jazdy autonomicznej. Kierownica i pedały chowają się w kokpicie, a auto po głosowym podaniu miejsca docelowego rusza w podróż. Cicho, dynamicznie i bezpiecznie. A Ty w tym czasie możesz zająć się przeglądaniem maili, oferty restauracji, zrobić zakupy albo po prostu odpocząć.
Podoba Ci się taki pomysł?
Na przykład jako sposób na miejskie korki, w których codziennie tracisz godzinę albo i więcej na nudne podążanie za poprzedzającym autem, w żółwim tempie? Wraz z elektryfikacją napędów, Audi postanowiło zamienić swoje nowe samochody w centra rozrywki i zarządzania tymi wszystkimi rzeczami, na które nie starcza Ci czasu we współczesnym zabieganym świecie.
Ale aby to było możliwe już jutro, potrzeba było wizjonerskiej koncepcji całego samochodu, która sprosta nowym wymaganiom. Takim rewolucyjnym projektem jest platforma PPE, dedykowana tylko dla Audi i Porsche.
Marka Audi dba o spektakularne doznania. Jak powiedział członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego, Oliver Hoffmann podczas premiery Audi A6 Avant e-tron concept: „Zajmujemy się nie tylko elektryfikacją pełnej sukcesów, 45-letniej historii wersji Avant. Najbardziej zależy nam na tym, by nasze umiejętności techniczne pozwoliły nam dodać do niej wykrzyknik."
A teraz — zapraszamy do galerii po przedsmak tego, co w niedalekiej przyszłości trafi na drogi i wzniesie motoryzację na nowe wyżyny w klasie premium.
Historia Avanta ma już 45 lat i należy to celebrować. Długość niemal 5 m, szerokość prawie 2 m — nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z luksusowym samochodem. Na prąd. Maksymalna moc ładowania sięga 270 kW, a zasięg to nawet 700 km. Na rynku
w 2023 r.
Z obecnym, spalinowym A6 łączą go tylko wymiary. Osiągi podobne jak w koncepcyjnej wersji Avant, czyli od 0 do 100 km w niecałe cztery sekundy! W salonach
już od 2023 roku.
Limuzyna grandsphere o długości 5,35 m łączy w sobie luksus prywatnej podróży o najwyższym komforcie, z bogatą ofertą wrażeń na pokładzie – każdy poczuje się tu jak podczas lotu samolotem w klasie business.
Luksusowy przedział pasażerski bez słupka środkowego i drzwiami otwierającymi się w przeciwne strony.
5,5 metra długości, 2 metry szerokości i 1,8 metra wysokości plus rozstaw osi 3,4 metra. A w środku? Interaktywna przestrzeń do aktywnego spędzania czasu podczas autonomicznej jazdy. Rodzina sphere to wizja przyszłości Audi.
To napędzany w pełni elektrycznie, luksusowy dwudrzwiowy kabriolet, którego linie prowadzą wprost do przyszłościowego designu Audi.
Ten samochód jest tak kosmicznie futurystyczny, że aż... Chciałoby się go mieć już teraz. Technologie są gotowe, czekają tylko na to, aż klienci dojrzeją do tak odważnego stylu i rewolucyjnej koncepcji luksusowego samochodu sportowego.
Tył luksusowego kombi wygląda bardzo dynamicznie — ciekawe, czy taka odważna wersja trafi do seryjnej produkcji?