Mercedes przygotował dwa nowe modele aut dostawczych z napędem elektrycznym. Jako pierwsze pojawi się eVito – na rynku niemieckim w 2018 r., a w Polsce – w połowie 2019 r. Większy eSprinter do sprzedaży wejdzie w 2019 r. (w Polsce i w Niemczech).
Nowe eVito zaprojektowane jest przede wszystkim do ruchu miejskiego – bateria o mocy 41 kWh zapewnia zasięg na jednym ładowaniu ok. 150 km (w niekorzystnych warunkach minimum 100 km). Pałne naładowanie baterii trwa 6 godzin. Bateria zasila silnik o mocy 114 KM i dużym momencie obrotowym 300 Nm (silniki elektryczne mają wysokie momenty obrotowe, na dodatek maksymalny moment dostępny jest tu po ruszeniu auta). Prędkość maksymalną eVito zaprogramowano na 80 km/h – ma to oszczędzać energię i wydłużać zasięg. Jeśli zachodzi taka potrzeba, prędkość można zwiększyć do 120 km/h.
Mercedes eVito dostępny będzie z dwoma rozstawami osi. Podstawowa wersja auta ma długość 5140 mm, ładowność wynosi wtedy 1073 kg (tyle samo co Vito z silnikiem Diesla). Dłuższa wersja (o 23 cm) mierzy 5370 mm. Objętość przewożonego ładunku wynosi od 6 do 6,6 metrów sześciennych.
W 2019 r. pojawi się większy pojazd dostawczy z napędem elektrycznym – eSprinter. Na początek oferowany będzie w wersji z wysokim dachem (pomieści 10,5 metra sześciennego ładunku). Elektryczny furgon będzie miał baterię o mocy 51 kWh, która napędza silnik o mocy 114 KM. Zasięg – 150 km, a ładowność 900 kg. Podobnie jak w eVito, prędkość maksymalna eSprintera może być zaprogramowana od 80 do 120 km/h, w zależności od potrzeb.
Jak poinformował nas Piotr Wójcik z polskiego oddziału Mercedes-Benz Vans, oba elektryczne dostawczaki Mercedesa w 2019 roku pojawią się na polskim rynku – eVito w połowie roku, a eSprinter pod koniec 2019 r.
eVito
Mercedes eSprinter z wysokim dachem – przestrzeń ładunkowa 10,5 metrów sześciennych
eSprinter
eSprinter