Masa własna auta wynosiła 1850 kg. Samochód wyposażono w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Zderzenie czołowe

Kabina pasażerska pozostała po uderzeniu w barierę stabilna - przedni słupek przesunął się zaledwie o 3 mm do tyłu. Słupek kierownicy zaprojektowano tak, aby przy zderzeniu nie doszło do jego skrócenia. W ten sposób przed kierowcą wytwarza się dostateczna przestrzeń.

Aktywne ograniczniki siły napięcia pasów mają regresywny uczynek i dostosowują się do pozycji fotela i siły uderzenia. Test pokazał dobrą ochronę kolan i kości udowych, która jest porównywalna dla osób o różnym wzroście, różnych gabarytach ciała i siedzących w różnych pozycjach.

Zderzenie boczne

Za zderzenie boczne Volvo XC60 uzyskało maksymalną ilość punktów, podobnie jak za uderzenie w słup.

Kolejne trzy punkty przyznano za sygnalizację niezapiętych pasów. W sumie XC60 otrzymało za ochronę dorosłych pasażerów maksymalną ilość 37 punktów, czyli 5 gwiazdek.

Bezpieczeństwo dzieci

Manekiny 18-miesięcznego, jak i 3-letniego dziecka siedziały plecami do kierunku jazdy w fotelikach Volvo. W testach dynamicznych Volvo XC60 otrzymało za ochronę starszego dziecka maksymalną ilość punktów, za młodsze utraciło zaledwie ułamek punktu.

Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, tak więc na przednim fotelu można zainstalować fotelik tyłem do kierunku jazdy. Kierowca nie ma jednak dostatecznie jasnej informacji o tym, czy poduszka została wyłączona. Naklejka wskazująca na ryzyka połączone z tak zamontowanym fotelikiem przy włączonej poduszce nie jest dostatecznie zrozumiała i można ją łatwo usunąć. Również obecność uchwytów ISOFIX na tylnej kanapie nie jest dostatecznie wyznaczona.

W sumie za ochronę dzieci przyznano Volvo XC60 39 punktów, czyli 4 gwiazdki.

Ochrona pieszych

Zderzak otrzymał maksymalną ilość punktów za ochronę pieszych przy potrąceniu. Dodatkowy test pokazał jednak, że dolna krawędź środkowej części zderzaka zapewnia słaby poziom ochrony. Poziom ochrony jaki maska silnika oferuje w miejscu prawdopodobnego uderzenia głowy dziecka oceniono jako przeważnie wystarczający, jednak górna krawędź maski, gdzie dochodzić może do kontaktu z głową pieszego nie uzyskała żadnego punktu.