Założona w 1997 r. organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków.
Dziewięć modeli samochodów, które poddano próbom zderzeniowym EuroNCAP okazało się samochodami wyjątkowo bezpiecznymi. Tylko dwa z nich – Mazda CX-3 i Mitsubishi L200 – otrzymały ocenę czterech gwiazdek. Wszystkie pozostałe, a więc: Audi Q7, Volvo XC90, Ford Galaxy, Ford S-Max, Volkswagen Touran, Renault Kadjar i Toyota Avensis, otrzymały najwyższe oceny, co oznacza pięć gwiazdek.
Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych w teście zderzeniowym czołowym i bocznym, testów ochrony pieszych oraz bezpieczeństwa dzieci pokazują, że najnowsze Audi Q7 jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej klasie.
Testujący przyznali najnowszej wersji Audi Q7 najwyższą ocenę bezpieczeństwa - pięć gwiazdek. Wynik uzyskany w teście zderzeniowym czołowym z udziałem pasażerów tylnych foteli jasno wskazuje, że nie tylko kierowca i pasażer siedzący z przodu, ale również pasażerowie siedzący w tyle nowego Audi Q7 są chronieni bardzo dobrze. Dodatkowo, auto zapewnia dużo przestrzeni i bezpieczeństwa dzieciom. W tym przestronnym SUV’ie, zamontować można nawet sześć dziecięcych fotelików. Ilość miejsca wewnątrz samochodu sprawia, że ich montaż jest prosty i wygodny. Pojedyncze fotele opcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń wykorzystywać można praktycznie bez ograniczeń. Są one jednocześnie certyfikowane jako siedzenia III. grupy ECE dla dzieci do 36 kilogramów wagi.
Szczegółowe oceny poszczególnych modeli w galerii.
Galeria zdjęć
Ochrona pieszego - 36,1 pkt. (94 proc.), ochrona dziecka - 43,4 pkt. (88 proc.), ochrona pieszego - 25,4 proc. (70 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 9,9 pkt. (76 proc.).
Ochrona pieszego - 37,0 pkt. (97 proc.), ochrona dziecka - 43,0 pkt. (87 proc.), ochrona pieszego - 25,9 proc. (72 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 13,0 pkt. (100 proc.).
Ochrona pieszego - 33,2 pkt. (87 proc.), ochrona dziecka - 42,7 pkt. (87 proc.), ochrona pieszego - 28,6 proc. (79 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 9,3 pkt. (71 proc.).
Ochrona pieszego - 33,8 pkt. (88 proc.), ochrona dziecka - 43,7 pkt. (89 proc.), ochrona pieszego - 25,7 proc. (71 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 10,0 pkt. (76 proc.).
Ochrona pieszego - 33,9 pkt. (89 proc.), ochrona dziecka - 40,0 pkt. (81 proc.), ochrona pieszego - 27,0 proc. (74 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 9,3 pkt. (71 proc.).
Ochrona pieszego - 35,4 pkt. (93 proc.), ochrona dziecka - 42,0 pkt. (85 proc.), ochrona pieszego - 28,2 proc. (78 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 10,6 pkt. (81 proc.).
Ochrona pieszego - 33,2 pkt. (87 proc.), ochrona dziecka - 42,7 pkt. (87 proc.), ochrona pieszego - 28,6 proc. (79 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 9,9 pkt. (71 proc.).
Ochrona pieszego - 32,4 pkt. (85 proc.), ochrona dziecka - 39,1 pkt. (79 proc.), ochrona pieszego - 30,3 proc. (84 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 8,3 pkt. (64 proc.).
Ochrona pieszego - 31,0 pkt. (81 proc.), ochrona dziecka - 41,4 pkt. (84 proc.), ochrona pieszego - 27,7 proc. (76 proc.) oraz systemy bezpieczeństwa - 8,3 pkt. (64 proc.).