Założona w 1997 r. organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków.

Dziewięć modeli samochodów, które poddano próbom zderzeniowym EuroNCAP okazało się samochodami wyjątkowo bezpiecznymi. Tylko dwa z nich – Mazda CX-3 i Mitsubishi L200 – otrzymały ocenę czterech gwiazdek. Wszystkie pozostałe, a więc: Audi Q7, Volvo XC90, Ford Galaxy, Ford S-Max, Volkswagen Touran, Renault Kadjar i Toyota Avensis, otrzymały najwyższe oceny, co oznacza pięć gwiazdek.

Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych w teście zderzeniowym czołowym i bocznym, testów ochrony pieszych oraz bezpieczeństwa dzieci pokazują, że najnowsze Audi Q7 jest jednym z najbardziej bezpiecznych samochodów w swojej klasie.

Testujący przyznali najnowszej wersji Audi Q7 najwyższą ocenę bezpieczeństwa - pięć gwiazdek. Wynik uzyskany w teście zderzeniowym czołowym z udziałem pasażerów tylnych foteli jasno wskazuje, że nie tylko kierowca i pasażer siedzący z przodu, ale również pasażerowie siedzący w tyle nowego Audi Q7 są chronieni bardzo dobrze. Dodatkowo, auto zapewnia dużo przestrzeni i bezpieczeństwa dzieciom. W tym przestronnym SUV’ie, zamontować można nawet sześć dziecięcych fotelików. Ilość miejsca wewnątrz samochodu sprawia, że ich montaż jest prosty i wygodny. Pojedyncze fotele opcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń wykorzystywać można praktycznie bez ograniczeń. Są one jednocześnie certyfikowane jako siedzenia III. grupy ECE dla dzieci do 36 kilogramów wagi.

Szczegółowe oceny poszczególnych modeli w galerii.