Podczas pierwszych treningów na torze w Le Mans najlepsze czasy uzyskały samochody Audi. Pierwszy był pojazd prowadzony przez Rinaldo Capello i Toma Kristensena. 13,605-kilometrową trasę pokonał w czasie 3 minuty 32,742 sekundy. Na kolejnej pozycji sklasyfikowano Audi załogi Johnny Herbert, Ralf Kelleners i Didier Theys. Zawodnicy teamu uzyskali czas 3 minuty 33,205 sekundy. Na trzecim miejscu znalazł się pojazd innej marki. Był to Bentley, ale on także napędzany jest przez silnik Audi.Kolejne samochody firmy z Ingolstadt zajęły piąte (Infineon) i szóste miejsce (Johansson). Po tragicznej śmierci Michele Alboreto podczas testów na niemieckim torze Lausitz ekipa fabryczna w Le Mans na testach zaprezentowała tylko czwórkę kierowców - Rinaldo Capello, Toma Kristensena, Franka Bielę i Emanuele Pirro. Francuz Laurent Aiello w tym czasie za zgodą Audi ścigał się w zawodach DTM na Nürburgringu.Audi R8 należy do kategorii "Le Mans Prototype" (LMP). Jest to jedna z najciekawszych kategorii w sporcie samochodowym. Konstruktorom i inżynierom daje ogromne pole do popisu. Już sam wybór silników jest ogromny: od dwulitrowych turbodoładowanych, do potężnych ośmiolitrowych jednostek wolno ssących. Dodatkowo dochodzi tu ograniczenie dopływu powietrza i ciśnienia doładowania. Kolejną ważną kwestią jest aerodynamika pojazdów. Ta w nowym Audi R8 została dość istotnie zmieniona. Obniżono także środek ciężkości samochodu.Audi R8 model 2001 otrzymał także nowy, lepszy 3,6-litrowy silnik biturbo. Zdaniem techników jest on przykładem najlepszego kompromisu z obowiązującym regulaminem. Ta nowa jednostka napędowa, jak i sam pojazd sprawdziły się już w zawodach długodystansowych. W serii ALMS w Dallas dwa pierwsze miejsca dla teamu Infineon, w Sebring na czterech, a w Donington na trzech pierwszych pozycjach Audi. Teraz kolej na Le Mans.Andrzej Jakubaszek
Faworyt
Pytaniem pozostaje to, czy Audi odniesie zwycięstwo w takim stylu jak przed rokiem? Czy wszystkie miejsca na podium znów zajmą kierowcy samochodów z czterema złączonymi pierścieniami?W nadchodzącej 69 edycji klasycznego 24-godzinnego wyścigu w Le Mans fabryczna ekipa Audi sponsorowana przez Infineon wystawi dwa R8 model 2001. Oprócz tego na pewno pokażą się dwa ubiegłoroczne modele wystawione przez prywatne zespoły - amerykański Champion oraz ekipę Szweda Stefana Johanssona.