Wyboru dokonało międzynarodowe jury złożone z ekspertów wzornictwa przemysłowego pod przewodnictwem Arturo Dell'Acqua Bellavitis, a zaszczytną statuetkę dla "500"

Na dwanaście edycji konkursu, nagroda "Compasso d'Oro ADI" przyznana została samochodowi marki Fiat po raz drugi. W roku 2004 to cenne wyróżnienie przyznano nowemu Fiatowi Panda, co uzasadnia twierdzenie, że oba te modele, jako następcy ikon światowej motoryzacji, stanowią wyraz najlepszych tradycji włoskiego przemysłu oraz wzornictwa, które często wyznacza i zwiastuje nowe trendy także w świecie motoryzacji.

Wszystkie projekty zakwalifikowane do konkursu i opisane w katalogu "ADI Design Index", obejmującym lata 2008-2010, oglądać można do 25 września 2011 roku w Pelanda Museo Macro del Testaccio. Katalog "ADI Design Index" prezentuje w formie preselekcji niemal 400 nowych dzieł designerskich, zgłoszonych do nagrody "Compasso d'Oro ADI".

Również do 25 września b.r. w Palazzo delle Esposizioni czynna jest historyczna wystawa, obejmująca 300 produktów nagrodzonych w różnych edycjach "Compasso d'Oro" od roku 1954. Obie ekspozycje zorganizowano w ramach obchodów 150. rocznicy zjednoczenia Włoch.

Twórcą idei triennale "Compasso d'Oro" był w roku 1954 Gio Ponti, a konkurs organizował przez wiele lat znany dom handlowy "Rinascente", konsekwentny propagator wartości i jakości produktów "Designed in Italy", wspierając wczesny rozwój tego sektora. W roku 1964 organizację triennale przejęło ADI (włoskie Stowarzyszenie Wzornictwa Przemysłowego), które od tego czasu czuwa nad niezależnością oraz integralnością konkursu.

Dzieła nagrodzone w trakcie 50-letniej historii konkursu oraz 2000 projektów, które otrzymały wyróżnienia honorowe, zgromadzono w historycznej kolekcji nagród "Compasso d'Oro", znajdującej się od 2001 roku pod opieką fundacji ADI. Trzy lata później włoskie Ministerstwo Dziedzictwa Kulturalnego uznało kolekcję Compasso d'Oro za zbiory "wyjątkowej wartości artystycznej i historycznej" - istotną część dziedzictwa narodowego Włoch.