Przeznaczony tylko dla Chin Fiat 500 wyróżniają się niezwykle kreatywną grafiką nadwozia, zaprojektowaną przez pięcioro młodych artystów chińskich.

Oficjalna premiera „pięćsetki” na chińskim rynku zaplanowana jest na 15 września. Każdy klient, który do tego czasu złoży na samochód zamówienie, weźmie udział w losowaniu, dającym możliwość zastąpienia oryginalnie zamówionego auta właśnie wersją „First Edition".

Oparta na wersji 500 Lounge, seria „First Edition" otrzymała trójwarstwowy, biały lakier perłowy, skórzaną tapicerkę siedzeń w kolorze czerwonym oraz specjalne plakietki na słupkach drzwi. Pod maską pracuje 101-konny, benzynowy silnik 1.4 MultiAir, który współpracuje sześciostopniową przekładnią automatyczną.

„To stworzona wyłącznie dla klienta chińskiego oferta specjalna i symbol łączności naszych dwóch kultur. Nie bez powodu zaprosiliśmy pięcioro młodych twórców chińskich, aby zinterpretowali relacje łączące oba nasze kraje w sposób kreatywny i oryginalny - jako swoisty wkład w premierę „pięćsetki" w Chinach. Poza 100 egzemplarzami „First Edition", Fiat 500 oferowany będzie w wielu wersjach i seriach specjalnych. Na rok przyszły planujemy m.in. kabriolet 500C oraz ekskluzywną edycję „500 by Gucci". Fiat 500 to tylko pierwszy, choć jakże ważny dla Fiata krok na tym wielkim rynku; do końca roku 2012 planujemy premierę nowego samochodu typu sedan, produkowanego w chińskim zakładzie Changsha na bazie partnerstwa z firmą GAC."

Fiat 500 na rynek chiński nie jest produkowany w Tychach, a w meksykańskiej fabryce Toluca.