Branża motoryzacyjna w Polsce nie może zaliczyć minionego roku do udanych. Rejestracje nowych samochodów osobowych zmniejszyły się o ponad 12 proc. W całym 2011 roku zostało zarejestrowanych poniżej 280.000 aut.

Najwyższą dynamiką wzrostu popularności z całej grupy może pochwalić się Lancia. W 2011 roku sprzedano 443 samochody tej marki, czyli o ponad 55 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. „Siłą pociągową" były modele Delta oraz debiutujący w 2011 roku model Ypsilon (produkowany w Tychach), które zostały sprzedane w ilościach 221 i 160 sztuk. Nowości w gamie Lancii, modele Thema i Voyager miały swoją premierę handlową pod koniec ubiegłego roku, zatem ich udział w sprzedaży marki będzie widoczny dopiero w roku bieżącym. Kluczem sukcesu marki w przyszłości, poza bogatą ofertą produktową, ma być nowa sieć sprzedaży, która po reorganizacji liczy w Polsce już 28 salonów.

Jeep w 2011 roku świętował swoje siedemdziesiąte urodziny i może zaliczyć jubileuszowy rok do udanych. Na samochody z charakterystyczną siedmioszczelinową atrapą chłodnicy zdecydowało się 556 klientów, co oznacza wzrost o blisko 40 proc. w zestawieniu z wynikami z 2010 roku. Motorem sukcesu Jeepa w Polsce jest najnowszy Grand Cherokee (dostępny także z silnikiem V6 Diesel), który w 2011 znalazł 255 nabywców i był najchętniej wybieranym modelem marki.

Alfa Romeo zakończyła rok 2011 sprzedażą 1 548 aut - o 38 proc. więcej w porównaniu do 2010 roku. Wynik ten, to niewątpliwa zasługa modelu Alfa Giulietta, który został sprzedany w ilości 927 sztuk. Model Alfa MiTo, drugi najchętniej wybierany z gamy Alfy Romeo, znalazł uznanie i został zakupiony przez 423 nowych "Alfisti". Abarth - fabryczny "tuner" samochodów Fiat, znalazł uznanie w oczach 104 Polaków, którzy kupili sportowe samochody z logo legendarnego skorpiona na masce (wzrost o 7,2 proc.).

Sam Fiat osiągnął w 2011 roku sprzedaż w wysokości 17 673 aut. Wynik ten oznacza 6,4 proc. udziału w polskim rynku samochodów osobowych oraz 6. lokatę w rankingu najpopularniejszych marek. Najwięcej Klientów zdecydowało się na model Punto (5 965 sztuk), Panda (5 773 sztuk) oraz Bravo (2 146 sztuk).

Fiat Professional od lat dominuje na rynku samochodów dostawczych. Nie inaczej było w roku 2011. Samochody dostawcze Fiata "wypracowały" udział w rynku równy 21,8 proc., znajdując 9 305 nowych klientów. Niewątpliwym bohaterem "rynku dla profesjonalistów" jest model Ducato. Od 2007 roku niezmiennie najczęściej wybierany samochód dostawczy w Polsce (4 327 szt. sprzedanych w 2011 roku)

Jaki będzie 2012 rok dla marek należących do Grupy Fiat?Na to pytanie odpowiedział Wojciech Masalski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Fiat Auto Poland S.A. - „Zakładamy, że poziom rynku będzie zbliżony do roku ubiegłego, a więc w przypadku samochodów osobowych około 275-280 tyś. Na poziomie Grupy Fiata planujemy wzrost sprzedaży oraz udziałów. Zakładamy około 8% udział Grupy w rynku aut osobowych. Liczymy, że siłami napędowymi będą marka Fiat oraz Nowa Panda i Nowe Punto, Lancia z trzema nowymi modelami wprowadzonymi w roku 2011 oraz Jeep. W przypadku Alfy Romeo, głównie na bazie sukcesu Giulietty, planujemy sprzedaż i udział na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Po wyjątkowym sukcesie w grudniu 2011 r., kiedy to blisko 1/3 rynku należała do Fiat Professional, jesteśmy przekonani, że uda nam się zachować mocną pozycję lidera. Nasze założenia to udziały Fiat Professional na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego, czyli ponad 20 proc. rynku." - prognozuje Wojciech Masalski.

2012 rok w planach Fiata będzie należeć do nowej, trzeciej generacji Fiata Pandy. W ofercie na wiosnę pojawi się też odświeżona gama Fiata Punto. W tym roku zadebiutuje na polskim rynku również Fiat Freemont z napędem 4x4. Pod koniec roku w planach jest ponadto wzbogacenie gamy modelowej na rynku polskim o nowego minivana.