Czy podoba się Państwu nowy Fiat 500? Po raz pierwszy dzieło włoskiego designera zrodziło się w koncepcie Trepiuno, który miał swoją premierę podczas salonu samochodowego w Genewie (2004 rok). Kolejnym wcieleniem był już Fiat 500. Kierownictwo Fiata już w pierwszym roku sprzedaży osiągnęło efekty, których wcześniej nie planowano. Plany rocznej produkcji już zostały skorygowane, a wszystko wskazuje na to, że będę ponownie podwyższane.

Za tym sukcesem stoi Robert Giolita, który jest także autorem designu Fiata Multipla. W rzeczywistości Giolito stworzył koncept, za którego modyfikację do wersji produkcyjnej odpowiedzialny był Frank Stephenson (NewMini, BMW X5), który odszedł z Ferrari, by pomóc Fiatowi zrealizować projekt małego auta. Stało się to w 2005 roku, gdy Stephenson objął funkcje dyrektora centrum designu w Turynie. Co prawda Włosi nie byli dumni z powodu powierzenia projektu obcokrajowcowi, ale jego sukcesu z Mini i Ferrari stały sie przepustka do Fiata 500.