Fiat Uno w europejskiej ofercie od 1995 zastąpiony został przez model Punto. Mały hatchback po raz pierwszy pojawił się w roku 1983 i zyskał tytuł europejskiego samochodu roku. Atrakcyjne nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Samochód sprzedawany był również jako dostawczak Fiorino oraz sedan i kombi Duna.

W roku 1989 przeprowadzono gruntowny facelifting, a w roku 1994 zadebiutował Fiat Punto, następca Uno. W sumie we Włoszech powstało ponad 6 milionów egzemplarzy. Do roku 2002 samochód produkowano również w naszym kraju. Wraz z zakończeniem produkcji w Europie Uno nie zakończyło jednak swojej kariery, nadal produkowane jest w Brazylii. Na większości pozostałych rynków światowych auto zostało zastąpione nowszym modelem Palio/Siena/Albea.

Fiat Mille po raz pierwszy poddano modernizacji w roku 2004, tak więc zmiany wyglądu na rok modelowy 2009 są raczej kosmetyczne – zmieniono atrapę chłodnicy i przednie lampy, pojawiły się szare zderzaki i nadkola oraz przyciemnione tylne lampy. Ważniejsze są jednak zmiany techniki, które skupiają się na obniżeniu zużycia paliwa i emisji. Czterocylindrowy silnik 1,0 Fire Flex otrzymał nową jednostkę sterującą, kolektor wydechowy, katalizator i kilka mniejszych modyfikacji. Tak jak dotychczas silnik spalać może benzynę i bioetanol.

Zmiany przeprowadzono również w skrzyni biegów i geometrii kół. Na felgach zamontowano opony z mniejszym o 30 % oporem toczenia, a gospodarną jazdę ułatwia wskaźnik aktualnego zużycia paliwa na desce rozdzielczej. Producent podaje oszczędność paliwa w wysokości 10 %.

W ofercie pozostaje 3- i 5-drzwiowy hatchback zarówno w wersji standardowej, jak i podwyższonej Way. Mille Economy pełni na rynku brazylijskim rolę najtańszego modelu Fiata, jest o ¼ tańszy od nowocześniejszego Palio z tym samym silnikiem.