Jedną z najbardziej zauważalnych modyfikacji zewnętrznych Fiata Strady jest przód, który stał się masywniejszy. W porównaniu z poprzednią serią, wymiary nowego modelu pozostają praktycznie niezmienione: długość 4409 mm (4457 w wersji Adventure), szerokość 1664 mm (1740 w wersji Adventure) i rozstaw osi 2718 mm.
Skrzynia ładunkowa mierzy 1685 mm długości (1332 mm w wersji Długa Kabina oraz 1082 mm w wersji Podwójna Kabina) i1300 mm szerokości (1070 mm pomiędzy nadkolami). Dostęp do „paki" ułatwia pokryta materiałem przeciwślizgowym, odchylana o 90 stopni tylna klapa o nośności 300 kg, którą teraz można całkowicie zdemontować. Ładowność użytkowa Nowej Strady wynosi, zależnie od wersji, od 630 do 706 kg, dopuszczalna masa całkowita 1915 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy 1000 kg.
Nowy Fiat Strada oferowany jest w trzech poziomach wyposażenia(Working, Trekking i Adventure) oraz trzech wersjach nadwoziowych (standardowej krótka kabina, wydłużonej długa kabina oraz ciężarowo-osobowej podwójna kabina), która jest nowością w modelu (dostępna w modelach Working i Adventure) i pozwala na przewóz czterech osób przy ładowności użytkowej 650 kg.
Dużo bardziej komfortowe jest wnętrze pojazdu. Wprowadzone zmiany obejmują m.in. nową tapicerkę siedzeń i boczków drzwi oraz nowy design deski rozdzielczej z przejrzystymi wskaźnikami. Regulowana w pionie kolumna kierownicy jest standardem od wersjiTrekking. Manualna klimatyzacja znajduje się tylko w najbogatszej odmianie Adventure.
Do napędu przewidziano tylko jeden silnik wysokoprężny 1.3 MultiJet Euro 5 o mocy 95 KM, która ma zapewniać akceptowalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Producent deklaruje średnie spalanie w trybie mieszanym na poziomie 5,3 l/100 km.
Celem zwiększenia własności trakcyjnych w trudniejszych warunkach jazdy, Nowa Strada Adventure posiada w standardzie elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker, który skutecznie wspomaga mobilność pojazdu na śliskim podłożu tam, gdzie typowy napęd 4x4 nie byłby potrzebny.
Przypomnijmy, że Fiat Strada występował już w Europie do 2009 roku. Teraz ten lekki samochód dostawczy z Brazylii jest ponownie dostępny w salonach. Ceny, w zależności od wersji, wynoszą od 47 900 do 59 900 zł netto.