Dzięki 28 876 rejestracjom, Fiat zajął trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych marek na niemieckim rynku nowych samochodów osobowych (lepszym wynikiem może pochwalić się tylko Volkswagen oraz Opel). W stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej wzrost wyniósł 218,7%.

W ten sposób Fiat zapewnił sobie udział rynkowy rzędu 7,2%.

W sumie wszystkie marki należące do niemieckiego pionu Fiat Group Automobiles (Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Lancia oraz Fiat Professional) zanotowały w marcu 30 514 rejestracji nowych samochodów osobowych, co przekłada się na udział rynkowy wynoszący 7,6% (marzec 2008: 3,4%). Alfa Romeo miała wynik lepszy niż przed rokiem o ponad 255%, natomiast Lancia - o ponad 60%.

Przypomnijmy, że w marcu niemiecki rynek urósł o prawie 40% rok do roku, przy łącznej liczbie rejestracji na poziomie ponad 400 tys. egzemplarzy. To przede wszystkim zasługa obowiązującej mniej więcej od połowy stycznia premii ekologicznej (2 500 euro), która przy zakupie nowego pojazdu ma za zadanie zachęcić klientów do oddania na złom starego wozu.

Na sukces włoskiego koncernu złożyły się takie czynniki jak m.in. dostępność w gamie ekologicznych i ekonomicznych modeli, a także atrakcyjny dla klienta program sprzedaży.

W ciągu pierwszego kwartału sprzedaż włoskiej grupy na rynku niemieckim to łącznie 47 376 sztuk i wzrost o 98%. Na markę Fiat przypada z tego 43 965 rejestracji (+101%).

Interesującym uzupełnieniem tych statystyk są dane o wielkości produkcji z tyskich zakładów Fiat Auto Poland. Otóż w marcu spółka wyprodukowała na eksport 47 417 samochodów (marzec 2008: 38 856 sztuk). W ciągu pierwszego kwartału jest to natomiast wynik 112 344 sztuk (porównywalnie jak rok wcześniej).

Ciekawie wygląda statystyka dotycząca produkcji Fiat Auto Poland z przeznaczeniem na rynek niemiecki. W ciągu pierwszego kwartału 2008 dostawy wyniosły tam 6 578 sztuk, natomiast w roku bieżącym to już 25 865 egzemplarzy.