Ten model jest już piątą generacją pojazdu elektrycznego norweskiego producenta. Bezpośrednio nawiązuje do swojego poprzednika z lat 1999-2003, który powstał jeszcze za czasów współpracy z Fordem.
Amerykanski koncern był właścicielem Think Nordic AS, wcześniej znanej pod nazwą PIVCO. Think City w obecnym kształcie po raz pierwszy zaprezentowany został w 2006 roku, a dwa lata później w wersji seryjnej. Ze względu na problemy finansowe produkcję szybko przeniesiono w Norwegii do fińskiej fabryce Valmet. Valmet Automotive z miasta Uusikaupunki jest nie tylko producentem, ale także współwłaścicielem marki.
Think City jest pierwszym pojazdem z napędem elektrycznym, który uzyskał europejski certyfikat CE i homologację UE, czyli tzw. certyfikat M1.Dzieki temu może być sprzedawany w całej Europie, ale głównymi odbiorcami są takie kraje jak: Dania, Holandia, Norwegia, Austria, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria.
Dzięki sukcesowi rynkowemu producent planuje wybudowanie fabryki w amerykańskiej miejscowości Elkhart w stanie Indiana. Produkcja ma się tam rozpocząć w grudniu 2010 roku. Think nie jest w USA czymś nieznanym. Jeszcze pod skrzydłami Forda odbywały się w tym kraju testy czwartej generacji modelu City. W ramach specjalnego programu auta te były wynajmowane wybranym użytkownikom.
Obecny Think City ma długość 3143 mm, szerokość 1658 mm i wysokość 1596 mm. Wnętrze jest dwuosobowe, ale za dopłatą może być zamontowane jeszcze tylne siedzenie dla dwóch pasażerów. Do napędu zastosowano silnik elektryczny o mocy 30 kW, dzięki któremu Think City może rozwijać prędkość maksymalną 110 km/h. Zasięg po jednorazowym naładowaniu baterii wynosi do 160 kilometrów.
W 2012 roku ma rozpocząć się produkcja nowej generacji.