Jest to kolejny bardzo dobry wynik miesięcznej sprzedaży Forda w Polsce, dzięki któremu roczny plan sprzedaży 30.000 sztuk nowych aut jest niezagrożony.

Od początku roku do klientów trafiło 27.689 sztuk nowych pojazdów marki Ford (z uwzględnieniem listopada 2009). Jest to o blisko 7.5 % więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dzięki tak dobrym rezultatom Ford awansował na czwartą pozycję wśród najchętniej kupowanych marek w Polsce (o 2 miejsca w porównaniu z rankingiem w 2008 roku).

Opierając się na danych IBRM SAMAR (za okres styczeń-październik 2009) Ford osiągnął 8.5 % udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Biorąc pod uwagę dane gromadzone w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Ford Polska osiągnął w tym okresie jeszcze lepszy rezultat – udział w zarejestrowanych pojazdach osobowych w Polsce wyniósł 8.98 %.

- Mijający rok jest dla Forda bardzo udany. Zarówno nasza sytuacja globalna, jak i w Europie uległa znaczącej poprawie. Ford Motor Company, jako jedyna firma amerykańska, nie wystąpiła do instytucji państwowych i nie otrzymała pomocy finansowej, niezbędnej do prowadzenia codziennych operacji. W Europie Ford zajmuje solidną drugą pozycję wśród najchętniej kupowanych marek nowych samochodów, z rekordowym od 1999 roku udziałem w rynku 9.2 % - powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o.

Ford jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Od wielu lat cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale także wśród klientów instytucjonalnych. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż Ford jest najchętniej wybieraną marką wśród klientów flotowych.

Z danych systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, za okres styczeń-październik 2009, wynika, że najwięcej samochodów z homologacją ciężarową sprzedał na polskim rynku Ford – 4.158 aut.

Samochody spod znaku błękitnego owalu cenione są także za swą niezawodność, doskonałe właściwości jezdne oraz bezpieczeństwo, zaś ostatnio dzięki dynamicznej i atrakcyjnej stylistyce kinetic design Ford zyskuje wielu nowych entuzjastów marki. Przykładem mogą być modele Ford Ka, Fiesta i Kuga, które przebojem zdobywają polskich klientów.

Od początku roku do klientów trafiło 1.461 sztuk nowego Forda Ka, w przypadku Forda Fiesta sprzedaż w okresie jedenastu miesięcy bieżącego roku wyniosła 4.539 sztuk (wzrost sprzedaży o ponad 180% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego).

Również Forda Kuga cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich klientów, zajmując zaszczytne trzecie miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów terenowych (wg. IBRM SAMAR). Sprzedaż tego modelu w okresie styczeń-listopad mijającego roku wyniosła 1.681 sztuk i tym samym była o 250% większa niż w analogicznym okresie 2008 roku.

- Ford odnosi sukcesy nie tylko w niższych segmentach rynku. Do Forda należy ponad 50 % rynku sprzedaży osobowych vanów –z Fordem S-MAX na pierwszym i Fordem Galaxy na drugim miejscu – powiedział Adam Kołodziejczyk.

W ciągu jedenastu miesięcy 2009 roku do klientów trafiło 615 Fordów S-MAX (jest to o 19 % więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku) i 331 Fordów Galaxy (wzrost sprzedaż o ponad 20% w porównaniu do jedenastu miesięcy 2008 roku).

Najchętniej kupowanym Fordem od wielu już lat pozostaje Ford Focus – jego sprzedaż w porównaniu do ubiegłego roku spadła o 17 %, jednak biorąc pod uwagę drugie miejsce tego modelu w klasie niższej średniej oraz wysyp konkurencyjnych nowości, należy uznać ten wynik za niezwykle udany. W ciągu jedenastu miesięcy 2009 roku do klientów trafiło 8.439 sztuk Forda Focus.

Sprzedaż Forda Mondeo utrzymuje się na ubiegłorocznym poziomie – w okresie styczeń-listopad 2009 z salonów wyjechało 5.065 sztuk tego modelu. Ponadto Ford Mondeo zajmuje trzecie miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów klasy średniej wyższej.

Wśród małych samochodów podobnym - do ubiegłorocznego - zainteresowaniem klientów cieszy się Ford Fusion – jego sprzedaż w ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku wyniosła 2.120 sztuk.

- W drugiej połowie przyszłego roku na rynku zadebiutują dwa nowe Fordy: C-MAX oraz Grand C-MAX (odpowiednio 5- i 7-osobowy van), które będą zasilane m.in. nowymi silnikami ECOboost. Silniki te pozwalają na zastępowanie większych jednostek mniejszymi (tzw. downsizing), przy czym ich zużycie paliwa i wartość emisji CO2 są nawet o 20 % niższe w porównaniu z podobnymi konwencjonalnymi silnikami benzynowymi. Na początku przyszłego roku do sprzedaży trafią odnowione Fordy S-MAX i Galaxy, także z nowymi silnikami rodziny ECOboost, oraz nową jednostką TDCi połączoną z automatyczną skrzynią biegów Wraz z wprowadzeniem 10-letniej, aktywowanej serwisem, gwarancji oraz dalszym rozwojem profesjonalnej sieci autoryzowanych dilerów Forda będziemy mogli jeszcze pełniej zaspokajać coraz bardziej wyrafinowane potrzeby naszych klientów - podsumował Adam Kołodziejczyk.