Tegoroczna edycja konkursu była drugą, jaka została przeprowadzona na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl. W ubiegłym roku triumfował Chevrolet Aveo przed Fordem Focusem i Skodą Fabią. W tym roku, po raz pierwszy, przyznano także nagrody w dwóch dodatkowych kategoriach: Samochód używany wraz z Siecią Dealerów Samochodów Używanych GEpard oraz Samochód użytkowy wspólnie z magazynem Auto Firmowe.

Zwycięzcą rankingu, zdobywając tytuł Internetowego Samochodu Roku 2005, został Ford Focus. Ford Focus okazał się bezapelacyjnie najbardziej popularnym modelem w ubiegłym roku wśród Internautów, dziewięciokrotnie zwyciężając w podsumowaniach miesięcznych. Drugie miejsce zajęła Skoda Fabia, której udało się jeden raz wejść na najwyższy stopień podium. Na trzecim miejscu uplasowała się Toyota Corolla.

"Przede wszystkim ogromna radość ze zdobycia pierwszego miejsca. Bardzo się cieszymy. Z jednej strony duże zaskoczenie, z drugiej natomiast po cichu spodziewałem się, że właśnie tak się stanie, dlatego, że Ford Focus w ubiegłym roku był najchętniej kupowanym samochodem z segmentu C. Cieszy mnie to, że ta reguła potwierdza się także wśród klientów szukających aut przez Internet." - powiedział po odebraniu nagrody Bogusław Głód, Sales and Dealer Development Manager.

Tytuł Internetowego Samochodu Używanego Roku 2005, który przyznawany jest wspólnie z siecią GEpard, zdobył Volkswagen Passat. Samochód ten był najchętniej wyszukiwanym modelem spośród wszystkich oferowanych modeli aut używanych. Za jego plecami znalazły się Opel Vectra i Opel Astra.

"Wiem z doświadczenia, że samochody marki Volkswagen od lat cieszą się ogromnym powodzeniem. Szczególnie samochody używane, ponieważ ich żywotność na naszych drogach jest bardzo długa. Uważam, że tytuł ten świadczy także o sile niemieckiej motoryzacji, która ma przede wszystkim duże doświadczenie w budowaniu samochodów." - Ryszard Bałazy, Dyrektor Biura Kulczyk Tradex w Warszawie.

W kategorii Samochód użytkowy zwyciężył zdobywając tytuł Internetowego Samochodu Użytkowego Roku 2005 Mercedes Sprinter. Podobnie jak w przypadku Forda Focusa jego dominacja była bezdyskusyjna. Sprinter od kwietnia nieprzerwanie zwyciężał w notowaniach miesięcznych.

"Nagroda Internetowy Samochód Użytkowy 2005 dla modeli Sprinter i Vito nie jest dla nas zaskoczeniem. To bardzo dobre samochody, co odzwierciedlają wyniki sprzedaży. Zwycięski Mercedes Sprinter jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów użytkowych na całym świecie. Cieszy fakt, że doceniają to także użytkownicy platformy Mojeauto.pl." - Karolina Tyniec - Margańska, Public Relations Specialist.

Podczas gali wręczone zostały także trzy dodatkowe nagrody specjalne. Nagroda "Made in Poland" za najbardziej popularny w internecie samochód wytwarzany na naszym rynku została przyznana modelowi Fiat Panda. Volkswagen został uhonorowany tytułem "Dywizja van" za największą liczbę modeli w czołowej dziesiątce rankingu samochodów użytkowych. Z kolei Honda Civic została odznaczona za najczęściej polecany w internecie model.

Na uroczystą galę, która odbyła się 9 marca, zaproszeni zostali przedstawiciele koncernów, świata mediów oraz czołowych organizacji motoryzacyjnych w naszym kraju. Laureatom poszczególnych kategorii zostały wręczone statuetki oraz dyplomy.

Tytuł Internetowego Samochodu Roku jest jedynym tego rodzaju tytułem przyznawanym na polskim rynku, trafia on do zwycięzcy swoistego rankingu popularności. Ranking ten powstaje w oparciu o statystyki oglądalności poszczególnych samochodów w unikalnej bazie aut nowych na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl. Użytkownicy, poszukujący informacji o modelu, nieświadomie oddają na niego głos. Dlatego ranking Top Ten mojeauto.pl przedstawia faktyczne zainteresowanie modelami, a wyniki są niezależne i odzwierciedlają aktualne nastroje panujące na rynku.