Na pierwszy rzut oka nie dostrzegamy specjalnych zmian. Dynamicznie wyglądające reflektory zachodzą obecnie bardziej na boki, zmienił się kształt wlotu powietrza chłodnicy, który obecnie upodobnił się do nowego Mondeo, S-Max i Galaxy.

Z boku nadwozia dostrzegamy kilka nowych przetłoczeń. Tylne światła zespolone tworzą obecnie diody o kształcie zbliżonym do modelu C-Max. Bardziej sportowy kształt otrzymał tylny zderzak. Można spodziewać się także nowych barw nadwozia i materiałów tapicerki.We wnętrzu mamy nowy design deski rozdzielczej, nową konsolę środkową oraz zmodyfikowana ofertę systemu audio i nawigacji satelitarnej.

Wśród innowacji technicznych należy wymienić dwusprzęgłową przekładnię PowerShift zaprojektowaną przez firmą Getrag, która będzie alternatywa dla przekładni DSG, oferowanej przez konkurencyjny koncern Volkswagen.

Zmodyfikowana wersja Forda Focusa w wersji kombi pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, ale w Polsce pierwszych egzemplarzy można spodziewać się w styczniu 2008 roku.

W ofercie znajdzie się także ekologiczna wersja ECOnetic, która w Focusie 1,6 TDCi umożliwiała jazdę ze średnim zużyciem paliwa 4,3 l/100 km i emisji 115 g CO2 na kilometr. Turbodiesle z przekładnią PowerShift w Focusie będą zużywały o 10 proc. paliwa mniej niż w przypadku zastosowania konwencjonalnej przekładni automatycznej. Kolejną "zieloną" wersją będzie silnik 1,8 FlexiFuel, zasilany paliwem E85.

Nowy Focus będzie miał także znany już z Mondeo system zamykania wlewu paliwa, a od 2008 roku w ofercie pojawi się także z przyciskiem rozrusznika. W wyposażeniu dodatkowym otrzymamy m.in. system kontroli ciśnienia w oponach i gniazdko 230 V.