Kinetyczny design przechodzi w kolejnych modelach Forda pierwszą fazę ewolucyjneją. Wcześniej zmianom poddano modele S-Max i Galaxy.

Zmiany designu Mondeo są widoczne, gdy porównamy przednią i tylną część pojazdu. Zmienił się kształt pokrywy silnika, w zderzaku jest bardziej trapezowaty otwór wlotu powietrza, nad przednimi światłami mgłowymi pojawiły się diody do jazdy dziennej. Wersje lepiej wyposażone otrzymały chromowane ramki szyb w drzwiach. Niewielkie zmiany dotyczą tylnego zderzaka i tylnych świateł zespolonych z diodami.

Producent jeszcze nie opublikował zdjęć wnętrza. Jednak już wiemy, ze Ford zamontował zupełnie nowa konsolę środkową, wnętrze oświetlane jest diodami, zmodyfikowane zostały zestawy audio i nawigacji satelitarnej.

Paleta jednostek napędowych obejmuje m.in. ewolucyjną wersję turbodiesla 2,2 TDCi o mocy 147 kW i mocniejszy silnik 2,0 EcoBoost o mocy 176 kW. W atrapie wlotu powietrza chłodnicy znalazła się nowa elektronicznie sterowana osłona, która ma regulować wielkość strumienia powietrza dostarczanego do jednostki napędowej.

Wśród systemów wspomagających znalazł się m.in. adaptacyjny tempomat, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, system automatycznego wyłączania świateł drogowych, monitoring martwego pola oraz ogranicznik prędkości.

Premiera Forda Mondeo po faceliftingo rok modelowy 2011 odbędzie się pod koniec sierpnia 2010 roku podczas salonu samochodowego w Moskwie.