Ford jest czołowym i odnoszącym sukcesy producentem pickupów już ponad 30 lat. Recepta na sukces nie jest przy tym rewolucyjna. Jak oświadcza Ford, wystarczy wsłuchać się w potrzeby klienta. Dobrym przykładem na to są zindywidualizowane wersje seryjnych modeli. W ostatnim czasie do takich należał np. F-150 zbudowany we współpracy z Harley-Davidson, czy ten sam model w wersji King Ranch. Jeszcze w tym roku z linii produkcyjnej powinien zjechać dwudziestopięciotysięczny egzemplarz w tej ostatniej, luksusowej wersji. Na rynku amerykańskim w segmencie dużych pickupów seria F jest liderem, daleko za nią plasuje się Chevrolet Silverado.
Ford chce utrzymać zdobytą pozycję, tak więc zastanawia się nad kolejnymi specjalnymi wersjami. Firmie udało się już nawiązać współpracę np. z NASCAR, klubami futbolowymi oraz sportowcami i gwiazdami muzyki.
Jest to jeden ze sposobów, w jaki Ford chce pełnić wymagania klientów. Kolejną metodą jest uczestnictwo w licznych targach oraz spotkaniach organizacji społecznych, gdzie gromadzą się grupy docelowe. Do takich należy np. spotkanie amerykańskich rolników.
Kolejnym sposobem jest zacieśnianie więzi ze sprzedawcami, którzy informują producenta o potrzebach klientów. W taki sposób Ford dowiedział się, że sportowa odmiana FX4 z napędem na cztery koła nie jest zbyt popularna, natychmiast więc wprowadzono wersję z napędem na przednią oś.Przyglądając sie potrzebom rynku, Ford wpadł na pomysł zaoferowania od roku modelowego 2007 przedłużonej skrzyni ładunkowej. Model F-150 SuperCrew (wersja czterodrzwiowa) oferuje oprócz standardowej skrzyni ładunkowej (5,5 stóp długości – ok. 1,7 m) także wersję o długości 6,5 stóp (ok. 2 m). Taką wersję zainspirowali klienci, którzy wyrażali zapotrzebpwanie na dużą kabinę, ale nie chcieli z tego powodu rezygnować z dużej przestrzeni ładunkowej. Kupujący w południowych stanach USA zamawiają teraz 30 procent odmiany SuperCrew w wersji z wydłużoną skrzynią ładunkową...
Mocna konkurencja (nowe pickupy Toyoty, GM czy Nissana) zmusza Forda, aby nadal walczył o segment „full-size” pickupów, w którym rocznie sprzedaje się 2,3 milionów pojazdów. We wrześniu Ford zaprezentował nową generację wersji Super-Duty modelu F-450, która otrzymała „czystego” diesla i kilka innych nowoczesnych rozwiązań. Najważniejszy model F-150 zostanie odmłodzony w przeciągu roku 2008.