Tym razem Ford do prezentacji swoich zmodyfikowanych modeli S-Max i Galaxy wybrał mniejszy, ale z tradycjami salon samochodowy w Brukseli. Będzie to już 88. edycja, która odbędzie się w dniach od 14 do 24 stycznia 2010 roku. Dla duetu Forda będzie to prezentacja na własnym podwórku, ponieważ oba te modele wraz z Mondeo produkowane są w belgijskim Genk. Oficjalna premiera została zaplanowana na 13 stycznia 2010 roku, ale zdjęcia i informacje producent udostępnił już dzisiaj.
S-Max bardziej sportowy
Sportowo stylizowany w kategorii crossover S-Max otrzymał agresywniejszy design nadwozia. Utrzymał jednak swoje charakterystyczne elementy, jak m.in. okrągłe światła mgłowe oraz wloty powietrza w przednich błotnikach. Dopełnił je agresywniejszy zderzak oraz diody do jazdy dziennej (w wersji Trend za dopłatą).
Widoczne są zmiany tylnej części pojazdu. Zmieniła się pokrywa bagażnika, nad tylną szyba pojawił się masywniejszy spoiler dachowy, pod szybą nowe przetłoczenia oraz nowa chromowana listwa. Nowe są tylne światła diodowe.
Galaxy z większą gracją
Model Galaxy utrzymał swój praktyczniejszy i konserwatywny charakter. Facelifting opiera się na detalach, które ukierunkowały go do bardziej luksusowego charakteru. Dolna część przedniego zderzaka otrzymała większy otwór z trzema poprzecznymi żebrami (w wersji Ghia i Titanium chromowanymi). Design przedniej części upodobnił się do Mondeo. Zmodyfikowana została także pokrywa silnika. Tylne światła zespolone otrzymały diody oraz podwyższone zostały relingi dachowe.
Nowy EcoBoost SCTi, zmodyfikowany Duratorq TDCi i przekładnia dwusprzęgłowa
Pod maską znajdziemy nowy czterocylindrowy silnik 2,0 EcoBoost SCTi, znany z Volvo V70 i S80. Ford Ti-VCT oferuje moc 149 kW przy 5500 obr./min (Volvo 6000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm w zakresie 1750-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h modelu S-Max wynosi 8,5 sekundy prędkość maksymalna 221 km/h, a Galaxy 8,8 sekundy i 217 km/h.
W ofercie duetu S-Max/Galaxy silnik ten zastąpi dotychczas montowany 2,3 Duratec (120 kW) dostępny jedynie z przekładnią automatyczną. Nowy 2,0 SCTi zapewnie o 25 proc. Wiecej mocy i o 19 proc. niższe zużycie paliwa (8,1 l/100 km).
Zmiany dotyczą także palety jednostek wysokoprężnych. Po raz pierwszy w Fordzie pojawi się zmodernizowana rodzina 2,0 Duratorq TDCi, która spełnia wymogi normy emisji szkodliwych spalin Euro 5. W ofercie będą trzy wersje – 85 kW, 103 kW i 120 kW, których średnie zużycie oleju napędowego wynosi 5,7 l/100 km. Poza sześciostopniowa przekładnią manualną montowana będzie także przekładnia Ford PowerShift, która będzie standardem dla silnika 2,0 EcoBoost SCTi i za dopłatą dla turbodiesli o mocy 103 kW i 120 kW.
Bogatsze wyposażenie standardowe i dodatkowe
Ford poprawił także własności praktyczne obu modeli. Drugi i trzeci rząd (jeżeli występuje) siedzeń otrzyma mechanizm składania Ford FoldFlatSystem, który zapewnia równą podłogę. Załadunek bagażu ułatwi pomocnicze światło pod pokrywa bagażnika.
Za dopłatą Ford oferuje Premium Sound System z ośmiokanałowym wzmacniaczem o łącznej mocy 265 W. Nowe Galaxy i S-Max jako pierwsze auta tej marki otrzymają system monitoringu martwego pola BLIS oraz adaptacyjny ogranicznik prędkości ASLD.
Dokładne dane techniczne oraz ceny Ford zamierza opublikować na początku 2010 roku. Oba modele ukazują kierunek modernizacji Mondeo, która zaplanowana została także na 2010 rok.