Klienci, którym nie odpowiadała dotychczasowa oferta silnikowa Forda Transit, nie muszą już narzekać. Ford przygotował dla swojego dostawczaka kilka modyfikacji, a najważniejszą z nich jest zupełnie nowa jednostka napędowa. Chodzi o rzędowy silnik 5-cylindrowy o pojemności 3,2 l z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail. Moc jednostki wynosi 147 kW (200 KM), a moment obrotowy osiąga 470 Nm. Silnik zblokowano z 6-biegową skrzynią biegów. W wyposażeniu standardowym nie brakuje np. ESP czy sygnalizacji załączonego biegu. Ford zaspokoi również klientów, którzy często odbywają długodystansowe podróże. Nowością w ofercie jest bowiem zbiornik paliwa o pojemności zwiększonej do 108 litrów.
Ford pomyślał również o klientach, którzy wożą Transitem ciężkie materiały. Dla nich przygotowano model z masą użytkową zwiększoną z 4250 kg do 4600 kg. Dzięki wzmocnieniu obu osi przód można obciążyć 1850 kg, natomiast tylna oś wytrzymuje obciążenie 3300 kg. W „dużych” Transitach zamontowano większe hamulce oraz zmodyfikowane amortyzatory i sprężyny.