Pełen niespodzianek sezon Formuły 1 zespół BMW Sauber F1 Team przebył jako wzór konsekwencji.W jakiś sposób potwierdzając popularne stereotypy na temat niemieckiej dokładności i szwajcarskiej precyzji ten młody stażem zespół prześliznął się przez rok 2008 bez żadnej awarii, zaliczył najwięcej okrążeń wyścigowych oraz najszybszych postojów spośród wszystkich zespołów.

Kierowcy BMW Sauber F1.08 byli nie tylko niezawodni, ale również niezwykle wydajni. Szczytowym osiągnięciem sezonu było zajęcie pierwszego i drugiego miejsca w Kanadzie, kiedy Robert Kubica przejechał pierwszy linię mety, tuż przed Nickiem Heidfeldem. Działo się to zaledwie rok po ciężkim wypadku Roberta na torze Montrealu.

Innymi osiągnięciami było zdobycie pole position przez Polaka w Bahrajnie i dwa najszybsze czasy okrążenia Nicka w Malezji oraz w Niemczech. Wspólnie, kierowcy BMW Sauber F1 Team zdobyli jedenaście razy miejsca na podium w zaledwie trzecim roku startów teamu. Dla porówniania, w 2007 na podium znaleźli się tylko dwa razy.

Szef BMW Motorsport Mario Theissen pozytywnie podsumował sezon:

- Jesteśmy dumni z tak świetnego sezonu, w którym osiągnęliśmy wszystkie zakładane cele - mówi. Rozpoczęliśmy go z zamiarem zamiany pojedynku dwóch zespołów w walkę trzech, a także mieliśmy zamiar zdobyć pierwsze zwycięstwo. Udało się to dużo wcześniej niż zakładaliśmy, a w przypadku zwycięstwa osiągnęliśmy coś więcej, gdyż było to jednocześnie pierwsze i drugie miejsce.

Nowe wymagania stawiane silnikom

Silniki w obu samochodach BMW Sauber F1 Team w przyszłym sezonie będą musiały wytrzymać o jeden wyścig więcej. Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) zadecydowała, że silnik musi być użyty przez trzy kolejne weekendy wyścigowe.

Z jednej strony zmiana tego przepisu ma na celu ograniczenie kosztów w Formule 1. Z drugiej strony FIA zamierza promować niezawodność technologiczną wśród zespołów. BMW Sauber F1 Team ma się czym pochwalić w kwestii niezawodności. W 2008 roku zarówno Nick Heidfeld jak i Robert Kubica ani razu nie ukończyli wyścigu z powodu problemów technicznych.

Zespół z Monachium i Hinwil pracuje nad adaptacją opon typu slick do warunków wyścigowych i w międzyczasie dostosowuje silniki do zmian w przepisach. Dodatkowo inżynierowie BMW Sauber F1 Team muszą zmagać się z Systemem Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS), który zostanie wprowadzony do Formuły 1 w przyszłym sezonie.