Nowy silnik jest mocniejszy od dotychczas stosowanego o 30 KM. Moto współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią Tiptronic S. Napęd – na 4 koła.

Topowy wariant 3. generacji Cayenne imponuje osiągami porównywalnymi z „911-tką" turbo, czy innymi superbolidami. Z pakietem Sport Chrono przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Bez pakietu trwa to 0,2 s dłużej.

Z zewnątrz najmocniejszą odmianę Cayenne rozpoznamy po diodowych reflektorach, 21-calowych alufelgach, poszerzanych nadkolach, podwójnych końcówkach układu wydechowego.

W kabinie z przodu zamontowano sportowe fotele z 18-zakresową regulacją, fotele oraz kierownica mogą być podgrzewane. System nagłośnienia Bose ma moc 710 watów.

Nowe Porsche Cayenne Turbo ma pneumatyczne zawieszenie, 21-calowe opony z przodu mają rozmiar 285/40, a na tylnej osi 315/35.

Kierowca ma do wyboru sześć wysokości zawieszenia – ręcznie można dopasować prześwit do aktualnych warunków terenowych. Prześwit zmienia się też automatycznie, przy wyborze jednego z pięciu dostępnych programów jazdy po utwardzonych i nieutwardzonych drogach.

Nowe Porsche Cayenne Turbo wyposażone jest (opcjonalnie) w tylną oś skrętną, elektryczną stabilizację przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) połączoną z 48-woltową instalacją elektryczną oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+).

Nowe Cayenne Turbo to pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym, należącym do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od pozycji, spojler zwiększa siłę docisku tylnej osi albo, w pozycji hamulca aerodynamicznego, skraca drogę hamowania ze znacznych prędkości. Przy pełnym hamowaniu z 250 km/h zatrzymuje się na dystansie o 2 m krótszym.

Nowe Cayenne Turbo można już zamawiać. W Polsce topowy wariant Cayenne kosztuje od 676 920 zł z VAT.