Logo
WiadomościAktualnościGDDKiA dołoży do obwodnicy

GDDKiA dołoży do obwodnicy

Jak podaje Gazeta Wyborcza, GDDKiA dołoży do obwodnicy Wrocławia blisko miliard złotych. To oznacza, że nie będzie konieczności rozpisywania nowego przetargu na wykonawcę. Dzięki temu istnieje możliwość, że uda się ją wybudować przed Euro 2012.

GDDKiA dołoży do obwodnicy
Onet
GDDKiA dołoży do obwodnicy

Według wstępnego kosztorysu obwodnica miała kosztować 2 miliardy złotych. Jednak jak później wyliczono, zabrakłoby nawet 2,8 miliarda złotych. GDDKiA miała zatem prawo unieważnić przetarg i rozpisać nowy. Jednak to rozwiązanie byłoby zbyt ryzykowne. Nowy przetarg wydłużyłby co najmniej o kilka miesięcy wyłonienie najlepszej oferty. Natomiast Autostradowa Obwodnica Wrocławia jest budowana m.in. z myślą o Euro 2012. Napięte terminy przesądziły więc, że Ministerstwo Infrastruktury znalazło brakujące środki.

"W poniedziałek dostaliśmy gwarancję z generalnej dyrekcji w Warszawie o przyznaniu nam dodatkowej kwoty koniecznej do wybudowania AOW. Jeszcze nie wiemy, ile dokładnie dostaniemy, ale na pewno będzie to kwota gwarantująca wybudowanie całej drogi." - powiedziała w rozmowie z GW Joanna Wąsiel, rzeczniczka GDDKiA we Wrocławiu.

Obwodnica będzie więc droższa o prawie miliard, niż pierwotnie zakładano. Ta drastyczna różnica w cenach między kosztorysem, a wyceną firm wynika z tego, że kosztorys został przygotowany pod koniec 2006 roku. Wykonawcę pierwszego etapu znamy od kwietnia. Most na Rędzinie za 580 milionów wybuduje konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona. Wybór zwycięzcy przetargu nie był jednak bezproblemowy. Przez protesty odpadła tańsza o 124 miliony złotych oferta, a cała procedura opóźniła się o rok.

Wiemy już także, kto ma szanse zrealizować dwie pozostałe części obwodnicy. GDDKiA poinformowała w poniedziałek, że najkorzystniejszą ofertę budowy odcinka Kobierzyce - lotnisko złożył Budimex Dromex. 14-kilometrowy wybuduje za 780 milionów złotych (o ponad 200 mln więcej niż zakładał kosztorys). Natomiast trzeci odcinek, 19-kilometrową część AOW z lotniska do Długołęki, za ponad 2 miliardy złotych chce budować konsorcjum firm: Strabag, Heilit + Woerner, Dywidag i Mostostal.

mojeauto.pl