Mały SUV to modny samochód miejski do użytku codziennego i rekreacyjnego, który ma duże szanse zawojować bogate rynki.

Zaletą Q2 jest oryginalność. Auto wyróżnia się na tle innych modeli Audi. „Tworząc Audi Q2 użyliśmy geometrycznego języka formalnego, nadając modelowi bardzo indywidualnych cech stylistycznych. Dzięki temu, samochód ten ma jedyny w swoim rodzaju charakter, odróżniający go od innych członków rodziny Q“ – powiedział szef stylistyki Audi AG, Marc Lichte.

Audi Q2 ma być zwinne i funkcjonalne. Samochód mierzy 4,19 m długości, 1,79 m szerokości i 1,51 m wysokości. Jego rozstaw osi to 2,60 m. Bagażnik ma pojemność 405 litrów. Na pokładzie znajdą się rozwiązania techniczne znane z aut wyższych klas, m.in. opcjonalny Audi virtual cockpit, wyświetlacz danych na szybie i zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Już od chwili debiutu Audi Q2 będzie oferowane z sześcioma silnikami do wyboru. Obok trzycylindrowego silnika 1.0 TFSI, dostępne będą dwa czterocylindrowe benzyniaki o pojemności 1,4 i 2 litrów. Zakres ich mocy to 116-190 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych będą przygotowane silniki 1.6 i 2.0 TDI.

Seryjnie wszystkie silniki będą współpracować z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Za dopłatą dostępna będzie siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia S tronic. Silniki 2.0 TSI i TDI będą dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła. W wersjach z napędem na oś przednią znajdzie się tylne zawieszenie zespolone, a w modelach quattro – konstrukcja czterowahaczowa. Ponadto opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne amortyzatory oraz system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Sprzedaż Audi Q2 w Europie rozpocznie się jesienią 2016 roku.