Captur to najlepiej sprzedający się crossover segmentu B w Europie. Oferowany jest od 2013 roku. W 2016 r. kupiło go 215 tys. osób. Odnowienie ma na celu utrzymanie tak dużej popularności.
Zmiany nie są rewolucyjne – mają za zadanie uatrakcyjnić model. Temu służą m.in. nowe kolory nadwozia, szklany dach, personalizacja wnętrza. Captur z zewnątrz upodobnił się do większego brata – Kadjara (m.in. kształtem grilla). Przedni i tylny zderzak mają teraz dolne osłony – to zabezpieczenie na wypadek poruszania się w trudniejszym terenie.
Renault Captur dostępny jest z dwukolorowym nadwoziem oraz kolorowym dachem – w sumie klient ma 30 możliwości skonfigurowania nadwozia. Do tego dochodzi 6 pakietów kolorystycznych wnętrza.
W podstawowej wersji Renault Captur oferowany jest na kołach 16- lub 17-calowych. Szklany dach panoramiczny dostępny jest jako opcja od trzeciego poziomu wyposażenia. Szklany dach można zamówić tylko z dwukolorowym nadwoziem.
Nie znamy jeszcze cen odnowionego Captura. Dotychczas oferowane modele kosztują od 53 900 zł (silnik 0,9 TCe/90 KM) do 71 900 zł (silnik 1.5 dCi/110 KM). Captur ma napęd tylko na przednią oś.