Na siódmą generację kultowego samochodu również nie będziemy musieli długo czekać. Od początku ubiegłego roku Volkswagen intensywnie testuje prototypy nowego Golfa. Samochody były fotografowane m.in. na torze Nurburgring. Prototypy wyglądają niemal jak zwykłe "szóstki", od których różnią się jednak położeniem tylnych kół.

Sprzedaż Golfa VII rozpocznie się pod koniec 2012 roku lub na początku 2013 roku - poinformował serwis reuters.com, powołując się na wypowiedzi pracowników Volkswagena. Pod maską nie należy spodziewać się niespodzianek. Volkswagen z pewnością wyposaży Golfa w benzynowe silniki 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI oraz 2.0 TSI. Nie zabraknie również diesli 1.6 TDI oraz 2.0 TDI. We wszystkich przypadkach moment obrotowy będą mogły przenosić dwusprzęgłowe skrzynie DSG.

Najpoważniejszą zmianą konstrukcyjną będzie oparcie pojazdu na płycie podłogowej Modularer Querbaukasten. Według zapewnień koncernu, modułowa konstrukcja platformy MQB pozwoli na używanie jej do budowy aut segmentów B, C i D, jak również crossoverów, minivanów i vanów. Pierwszym samochodem, który powstał na nowej płycie jest Volkswagen Sharan. Kilka tygodni później pojawił się jego bliźniak z Hiszpanii - Seat Alhambra.

Samochody oparte na płycie MQB mają dysponować identycznym przednim zawieszeniem i układem kierowniczym oraz zbliżonymi jednostkami napędowymi. Platforma ma być jednak na tyle uniwersalna, by umożliwić zmienianie m.in. rozstawu kół i osi. Plany zakładają, że rocznie płytę podłogową MQB otrzyma 3 mln pojazdów. Szacowane oszczędności wyniosą przynajmniej kilkanaście procent.

Serwis reuters.com informuje, że debiut Golfa VII ma poprzedzić wprowadzenie do sprzedaży nowego Audi A3. Samochód powinien być dostępny od lata 2012 roku.