"Innowacje uczyniły z Goodyeara przedsiębiorstwo, jakim jest obecnie. Pionierski duch innowacji, który towarzyszył nam gdy stawialiśmy pierwsze kroki w branży oponiarskiej w 1898 roku, jest nadal główną siłą napędową naszych obecnych sukcesów i wierzymy, że tak będzie w przyszłości. Tak jak dawniej, również teraz zaangażowanie w tworzenie produktów poprawiających stan bezpieczeństwa na drogach jest naszym kluczowym celem" - powiedział Marek Gawlik, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear Polska.

Zaangażowanie w bezpieczeństwo od 100 lat

Od momentu, kiedy pierwsza dętka rowerowa opuściła taśmę produkcyjną w 1898 roku, Goodyear dążył, aby stać się największą firmą oponiarską na świecie - tytuł ten zdobył w 1916 roku, wtedy też użył hasła reklamowego "Więcej ludzi jeździ na oponach Goodyeara niż na oponach jakiejkolwiek innej marki".

Goodyear utrzymuje czołową pozycję w branży oponiarskiej i gumowej od wielu dziesięcioleci. Tysiące przełomowych rozwiązań, innowacji, wynalazków, prototypów i prekursorskich usprawnień, które firma ma na swoim koncie jest odzwierciedleniem ciągłego zaangażowania w udoskonalanie produktów.

Goodyear jest powszechnie znany jako przedsiębiorstwo od bardzo dawna zaangażowane w sprawy bezpieczeństwa, również poprzez osiągnięcia w dziedzinie innowacji. Można tu wymienić m.in. pierwszą oponę pneumatyczną do samolotu - wyprodukowaną w 1909 roku, pierwszą oponę z kolcami, pierwszą oponę użytą na Księżycu, pierwszą oponę do wysokich prędkości i wiele innych.

Bezpieczne lądowanie

Pierwsza opona pneumatyczna do samolotów, opracowana przez Goodyeara w 1909 roku, zastąpiła opony rowerowe i płozy saneczkowe, które były używane aż do tego momentu. Goodyear zaoferował znacznie bezpieczniejszą technologię opony: samolot odbywający pierwszy lot transkontynentalny lądował 63 razy w ciągu 84 dni na oponach Goodyeara.

Bezpieczeństwo nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych

W zimie występują najtrudniejsze warunki jazdy dla kierowców. Niskie temperatury, ciągle padające deszcze, błoto pośniegowe, lód i śnieg wymagają zastosowania opon, które są specjalnie opracowane w taki sposób, aby dać sobie radę w tych ekstremalnych okolicznościach. W 1934 roku firma wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę z kolcami do jazdy po błocie pośniegowym i na śniegu.

Na przestrzeni minionych siedemdziesięciu lat, Goodyear opracował niektóre z najbardziej nowatorskich technologii oponiarskich w dziedzinie bezpieczeństwa, łącznie z ostatnimi osiągnięciami: innowacjami technicznymi takimi jak technologia SmartWear, czy ActiveBraking. Goodyear jest twórcą opon, które zdobyły najwyższe uznanie, zaprojektowanych celowo tak, aby dawały sobie radę w trudnych warunkach pogodowych - m.in. opon zimowej UltraGrip, opon OptiGrip i HydraGrip, które zostały specjalnie opracowane do jazdy w deszczu. Już w latach 70-ych XX w. Goodyear wprowadził na rynek oponę Aquatred, która byłą pierwszą prawdziwą oponą na deszczową pogodę.

Technologia RunOnFlat

Po tym jak elementy bezpieczeństwa biernego, m.in. pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, stały się standardem w nowoczesnych samochodach, producenci zaczęli interesować się również elementami bezpieczeństwa czynnego, takimi jak opony Goodyeara RunOnFlat. Opony ROF po raz pierwszy Goodyear wprowadził na rynek w 1997 roku jako opony EMT, a później, po raz drugi już jako RunOnFlat (w 2005 roku). Opony Goodyeara RunOnFlat zostały wyprodukowane przy pomocy jednej z czołowych technologii bezpieczeństwa czynnego, która pozwala kierowcy kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony.

Obecnie Goodyear dostarcza opony RunOnFlat do czołowych producentów takich samochodów jak Audi, BMW, Mini, Mercedes-Benz, Ferrari, Rolls-Royce i innych.

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric - historia prawdziwego sukcesu

Udana rodzina opon letnich Goodyeara pod nazwą Eagle F1 pokazała swoje liczne atuty zdobywając wyrazy najwyższego uznania i rozmaite nagrody.

Prawie trzydzieści lat po wprowadzeniu na rynek pierwszej letniej opony ultra-high performance Eagle F1, Goodyear prezentuje w 2011 roku najnowszą generację opon, Eagle F1 Asymmetric 2. Opona Eagle F1 nowej generacji, z zastosowaniem technologii aktywnego hamowania (ang. ActiveBraking Technology) została wszechstronnie przetestowana przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive*.

Bezpieczeństwo dla wszystkich użytkowników dróg

Dążąc nieustannie do podnoszenia bezpieczeństwa na drogach, Goodyear podpisał Europejską Kartę Bezpieczeństwa na Drogach (ERSC), która jest ogólnoeuropejską inicjatywą, mającą na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w całej Europie. Oprócz szeroko zakrojonych kampanii na temat utrzymania opon oraz odpowiedzialnej jazdy samochodem, specjalna uwaga zostanie zwrócona na dzieci, aby zwiększyć ich znajomość zasad ruchu drogowego oraz pomóc im bezpiecznie poruszać się po drogach.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

(*) Hamowanie na mokrej nawierzchni (asfalt o wysokim współczynniku tarcia): droga hamowania o 3 metry krótsza na mokrej nawierzchni - w porównaniu do średnich osiągów 3 czołowych opon konkurencji. Droga hamowania na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h do 20 km/h, droga hamowania na suchej nawierzchni z prędkości 100 km/h do 0 km/h; pomiarów dokonał instytut badawczy TÜV SÜD Automotive w grudniu 2010 r.; Rozmiar opon : 255/40R19; Samochód testowy: Audi A7; Miejsce: Mireval (Francja) i Garching (Niemcy); Raport z badań Nr: 76244706-1.