W sezonie 2005 w barwach japońskiej ekipy wystąpią Jarno Trulli, Ralf Schumacher oraz rezerwowi: Olivier Panis i Ricardo Zonta.Nadal głównym projektantem Toyoty pozostaje Gustav Brunner, ale nowy pojazd jest dziełem ekipy konstruktorów kierowanych przez Mike'a Gascoyne'a, który przeszedł do zespołu w 2004 rokuz Renault. Podobnie jak Gascoyne musiał przystosować samochód do przepisów nowego sezonu, tak samo musiał uczynić Luca Marmorini z silnikiem. Nowa jednostka RVX-04 osiąga moc ponad 900 KM przy 19000 obr./min. Podobne parametry uzyskiwał ubiegłoroczny silnik, jednak następca musi wytrzymywać dwukrotnie dłuższy dystans - około 1500 km.Toyota TF105 jest nieco krótsza od swej poprzedniczki. Zmiany regulaminowe narzuciły modyfikacje przedniego i tylnego skrzydła oraz pewne korekty aerodynamiczne."Naszym ostatecznym celem w F1 jest zwycięstwo - mówi szef zespołu Tsutomo Tomita. - Jednak aby to osiągnąć, potrzebujemy czasu. Z modelem TF105 chcemy zrobić ogromny krok na drodze do zwycięstwa".