Po raz dwudziesty drugi 55 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i internetu z Polski i Litwy spotkało się na Torze Kielce w Miedzianej Górze, by rywalizować w Grand Prix FCA Poland o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski w wyścigach samochodowych zarówno w klasyfikacji indywidualnej, jak i drużynowej.
W tym roku dziennikarze ścigali się samochodami Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir o mocy 170 KM (z automatycznymi skrzyniami biegów TCT) i Fiat 500 0,9 TwinAir o mocy 105 KM.
Zawodnicy mieli w ciągu dwóch dni do przejechania 8 odcinków specjalnych po torze, wytyczonych przez wiceprezesa Automobilklubu Kieleckiego.
Tegoroczne zawody, wzorem tym z lat ubiegłych, stały na bardzo wysokim i wyrównanym poziomie. Różnica czasowa pomiędzy pierwszym i czwartym zawodnikiem w klasyfikacji generalnej to niecałe 2 sekundy. Najlepszym, najszybszym dziennikarzem w tej rywalizacji, który najlepiej poradził sobie z próbami, umiejętnie wykorzystując możliwości Alfy Giulietty i Fiata 500 był Marcin Matus (Auto Świat), a miejsce na podium wywalczył także nasz redakcyjny kolega Adam Mikuła (zwycięzca Grand Prix w latach 2012-13), zajmując tym razem trzecie miejsce.
W klasyfikacji drużynowej zwycięskie Puchary Grand Prix FCA Poland zostały wręczone świetnie jeżdżącym w rywalizacji na torze dziennikarzom magazynu Auto Świat (w składzie: Marcin Matus, Adam Mikuła, Janusz Borkowski, Piotr Karczmarczyk), którzy wyprzedzili dziennikarzy z magazynu Auto Motor i Sport, a „brąz" wywalczyli dziennikarze magazynu Top Gear (zwycięzcy w tej klasyfikacji z roku ubiegłego).
Dziennikarze, w wolnych chwilach miedzy startami na torze, mogli spróbować swoich sił w tzw. Próbie Stewarta, gdzie preferowana była jazda płynna oraz umiejętne operowanie pedałem przyspieszenia. W tej próbie najlepiej poradził sobie Janusz Borkowski z tygodnika Auto Świat.
Naszym Kolegom gratulujemy!