W czasach, gdy osobisty środek transportu zarezerwowany był dla niewielu uprzywilejowanych ludzi, wsiadanie i wysiadanie z gracją i w sposób nakazany przez normy towarzyskie było koniecznością, dlatego też szeroko otwierane drzwi stanowiły naturalne rozwiązanie.

Gdy silniki zastąpiły konie, wczesne automobile zachowały wiele z cech swoich poprzedników, w tym sposób, w jaki otwierano drzwi. Damy w powłóczystych sukniach mogły wsiąść i wysiąść bez obawy o ich przybrudzenie o karoserię. A jeśli prowadził szofer, był w stanie szybko wysiąść i otworzyć tylne drzwi, pozostając cały czas w pobliżu, aby pomóc pasażerom wysiąść. Układ ruchów był elegancki, jak i ergonomicznie uzasadniony.

Opel rozpoczął produkcję samochodów z otwieranymi do tyłu drzwiami na przełomie wieku, w początkowych dniach pojazdów mechanicznych. Przykładem niech będzie Opel-Motorwagen 16/18 System Darracq z roku 1904. Posiadał on wysokie, drewniane nadwozie z dwoma otwieranymi do tyłu drzwiami pozwalającymi pasażerom postawić nogę na stopniu nadwozia, wsiąść i wysiąść bez skręcania czy też wyginania ciała. Dla szofera jadącego z przodu drzwi nie przewidziano.

Pierwszym czterodrzwiowym Oplem z otwieranymi do tyłu tylnymi drzwiami był Opel 10/45 sedan z roku 1925. Opel Admiral, większy i bardziej luksusowy samochód produkowany w ograniczonych liczbach w latach 1937-1939, posiadał otwierane do tyłu tylne drzwi zarówno jako czterodrzwiowy kabriolet, jak i sedan.

Produkowany przed długie lata Opel Kapitan sedan cechowała jednolita konstrukcja nadwozia, cecha zaawansowana na tamte lata, jak również bardziej tradycyjne, tylne drzwi otwierane do tyłu. W latach 1938-1953 wyprodukowano ponad 100 000 egzemplarzy modelu Kapitan z otwieranymi do tyłu drzwiami.

Nawet w czasach obecnych limuzyny marki Rolls-Royce nadal cechują otwierane do tyłu drzwi, potocznie nazywane powozowymi. Słyną z nich tradycyjne londyńskie czarne taksówki: taksówkarze mogą sięgnąć do tyłu i otworzyć tylne drzwi bez opuszczania swojego miejsca. Pasażerowie mogą wysiąść i zapłacił za kurs bez konieczności obchodzenia otwartych drzwi. Modele takie jak Meriva wyposażone są w centralnie umieszczony słupek B.

Na rynku istnieją inne pojazdy posiadające otwierane do tyłu drzwi, są one jednak asymetryczne: drzwi przednie są większe niż tylne. W takich przypadkach tylne drzwi otworzyć można wyłącznie wtedy, gdy drzwi przednie są już otwarte.

Dzięki designowi i konstrukcji Opla nowy Opel Meriva aktualizuje historię otwieranych do tyłu drzwi. Ponownie odkrywa utracone korzyści płynące z takiej konstrukcji, stosując nowoczesną inżynierię i technologię, by móc zaoferować istotne innowacje do codziennego użytku.