Stało sie to w obecności portugalskiego premiera, José Socratesa, oraz Andreasa Renschlera, członka zarządu Daimler AG odpowiedzialnego za dział samochodów ciężarowych (Daimler Trucks).

Auto jest siódmą generacją modelu produkowanego od roku 1963, a zarazem najlepiej sprzedającym się pojazdem ciężarowym marki Fuso. Mitsubishi Fuso podjęło produkcję na terenie Portugalii w 1980 r., na lokalizację swoich zakładów wybierając Tramagal, odległe o 150 kilometrów na północny wschód od Lizbony. Od roku 1996 fabryka w Tramagal w całości zajmuje się montażem lekkiego samochodu ciężarowego Fuso Canter na rynek europejski.

Fuso Canter w Europie ma przed sobą kolejne udane lata: konsekwentne umacnianie się pozycji marki Fuso na starym kontynencie, rosnąca sprzedaż produktu rodem z Portugalii w całej Europie, umiejętność dostosowywania się do zmiennych warunków rynkowych – wszystko to dowodzi znaczenia fabryki w Tramagal oraz zasadności przyszłej produkcji właśnie w tych zakładach.

- Canter odniósł sukces na kontynencie europejskim i właśnie dlatego następcę obecnego modelu Fuso Canter także zamierzamy budować w Tramagal. W tym celu planujemy inwestycję, w wysokości około 20 milionów euro, w rozwój produktu i samej fabryki.” Od roku 1980 w zakład zainwestowano już w sumie niemal 100 milionów euro - mówi Andreas Renschler.

Andreas Renschler podkreślił także znaczenie fabryki dla działu samochodów ciężarowych Daimlera:

- Wyprodukowanie 150-tysięcznego Cantera w zakładach w Tramagal stanowi kamień milowy dla Daimler Trucks. Jest tak nie tylko dlatego, że marka Fuso realizuje dwa spośród kluczowych celów naszej firmy - kontynuację trendu wzrostowego w sektorze samochodów ciężarowych oczywiście, oraz coraz większą wkologiczność naszych produktów”. A. Renschler dodaje, że dzięki modelowi Canter marka Fuso odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę segmencie lekkich aut ciężarowych, poszerzając ofertę Daimler Trucks.

Jorge Rosa, dyrektor zakładów Mitsubishi Fuso Truck Europe (MFTE) w Tramagal, stwierdził:

- Już od prawie 30 lat montujemy Cantera w naszej fabryce, a produkcja stale wzrasta. W roku 1980 z taśm produkcyjnych zjechało zaledwie 2 tysiące sztuk tego modelu, rok 2007 przyniósł już ponad 10.000 wyprodukowanych aut.” Rosa dodaje: “Nasze Cantery codziennie opuszczają bramy tego zakładu i jadą do ponad 30 krajów w Europie. Z Tramagal do Europy — to nasze motto!”

MFTE zamierza podarować 150-tysięcznego Cantera straży pożarnej w portugalskim mieście Abrantes.

W 2007 r. ponad 450 pracowników wyprodukowało z górą 10.000 sztuk modelu Fuso Canter w fabryce w Tramagal. Fuso Europe zanotował w zeszłym roku 9,9-procentowy wzrost sprzedaży serii modelowej Canter, której wolumen zamknął się ogólną liczbą 10.200 samochodów (2006 r.: 9.300), ustanawiając tym samym rekord sprzedaży Canterów w Europie. We wrześniu 2008 r. MFTE miał na swoim koncie już 8.300 sprzedanych sztuk tego auta, czyli o 13% więcej niż w roku poprzednim.

A w Polsce sprzedanych zostało do końca września 2008 r. 285 aut, co stanowi wzrost o 27 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Fabrykę w Tramagal otworzyła w 1964 r. portugalsko-francuska spółka joint venture zajmująca się produkcją samolotów wojskowych na potrzeby portugalskiej armii. Pojazdy użytkowe marki Mitsubishi zaczęto produkować w dystrykcie Santarém w roku 1980. Dziesięć lat później portugalski importer Mitsubishi (Mitsubishi Motors Portugal, MMP) przejął zakład i poczynił znaczące inwestycje.

W roku 1996 Mitsubishi Motors Corporation podjął decyzję o skupieniu produkcji modelu Canter na rynek europejski właśnie w miejscowości Tramagal. MFTE montuje lekkie ciężarówki Canter w tej fabryce od 2004 r. Wtedy też zakłady produkcyjne w Tramagal zyskały swoje obecne miano “Mitsubishi Fuso Truck Europa S.A.”

Wśród najważniejszych rynków zbytu Fuso Canter należy dziś wymienić Francję, Włochy, Hiszpanię, Wielką Brytanię, Niemcy i Portugalię. Mitsubishi Fuso zwiększył swoją obecność w Europie Wschodniej w roku 2008 otwierając filie Mitsubishi Fuso Canter na Węgrzech, w Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Bośni, Serbii i Czarnogórze. W efekcie firma dysponuje obecnie rozbudowaną siecią sprzedaży w 33 krajach Europy. Zakłady w Tramagal eksportują około 90% swojej rocznej produkcji.

W sierpniu Daimler uruchomił największy na kontynencie europejskim program testowy obejmujący flotę samochodów ciężarowych o napędzie hybrydowym Fuso Canter Eco Hybrid, oddaną do użytku ośmiu klientom marki. Celem zaplanowanego na trzyletni okres projektu jest uzyskanie świeżego spojrzenia na wykorzystanie przez klientów 7,5-tonowych samochodów ciężarowych o napędzie hybrydowym oraz zademonstrowanie wysokiej wydajności hybrydowego napędu dieslowsko-elektrycznego. Fuso Canter Hybrid spala do 15 proc. mniej paliwa niż pojazd napędzany tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym, a poziom emisji CO2 jest również odpowiednio niższy.