• Honda wybudowała w USA modelowy dom, w którym testowane są nowe technologie z zakresu oszczędzania energii. 
  • Firma chwali się, że zaoszczędzona energia w ciągu roku wystarczy na przejechanie ponad 88 000 km.
  • W Niemczech wybudowano stację ładującą 940 V, która może jednocześnie ładować do czterech pojazdów jednocześnie.

Najwyższa pora na inwestycje w Europie. Honda po modelowych projektach zaawansowanych stacji ładujących w USA i w Japonii (w obu krajach wybudowano specjalne domy ze stacjami zasilania) wdraża projekt w swoim europejskim ośrodku badawczym.

Modelowy dom Hondy w USA
Modelowy dom Hondy w USA

W centrum badawczo rozwojowym w Offenbach w Niemczech zainstalowano nową zaawansowaną stację ładowania dwukierunkowego. Stację przystosowano do systemu wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. W niemieckiej lokalizacji wykorzystywane są panele fotowoltaiczne. I to z nich lub z tradycyjnej sieci energetycznej czerpie zasilania do ładowania podłączonych samochodów.

W przypadku podłączenia samochodu energia może być przesyłana nie tylko do akumulatorów pojazdu. W razie potrzeby stacja może pobierać energię z baterii pojazdu i oddawać do sieci, aby ustabilizować obciążenie w przypadku zwiększonego poboru mocy. To zwykle ma miejsce wtedy, gdy większość mieszkańców wróci po pracy do domów i włączy dodatkowe odbiorniki. Latem w upalne dni większego obciążenia można się spodziewać w przypadku włączenia klimatyzacji. O podobne łatwo także wtedy, gdy nagle cała dzielnica zacznie ładować swoje samochody elektryczne.

Nowa stacja ładująca Hondy z systemem dwukierunkowym
Nowa stacja ładująca Hondy z systemem dwukierunkowym

„System korzystający z najnowszych rozwiązań w dziedzinie dwukierunkowego przekazywania energii, jakim dysponujemy w naszym ośrodku badawczo-rozwojowym w Niemczech, jest kolejnym elementem naszego programu Smart Company, w ramach którego intensyfikujemy prace badawcze w dziedzinie społeczeństwa bezemisyjnego i rozwiązań służących przyszłemu modelowi mobilności” – wyjaśnia Jörg Böttcher, wiceprezes Honda R&D Europe.

Zainstalowana stacja to wersja 940V która może dostarczać nawet do 150 kW. Honda chwali się, że do stacji można jednocześnie podłączyć aż 4 samochody. Od chwili instalacji odnotowano już 447 cykli ładowania.