Flagowy model marki Honda na rodzimym rynku trzyma się konserwatywnych kształtów trójbryłowych limuzyn. Jego rozmiary 4930 x 1845 x 1475 mm kategoryzują auto do klasy wyższej średniej. W USA będzie więc konkurować np. z Mercedesem-Benz E-Klasse. Pod maską japońskiej wersji znajdziemy widlasty 6-cylindrowy silnik 3,5 i-VTEC o mocy 206 kW (280 KM) i momencie obrotowym 342 Nm. Jednostka dysponuje systemem Variable Cylinder Management, który w specyficznych warunkach jest w stanie wyłączyć jeden rząd cylindrów. Siła napędowa przekazywana jest na koła za pośrednictwem 5-biegowego automatu, któremu nie brakuje trybu sportowego. Pojemność bagażnika wynosi 510 l, a długie przedmioty można wygodnie przewozić, gdyż za podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy kryje się przejście do bagażnika.
Honda buduje image modelu Inspire na dostojnych, klasycznych kształtach. Jak można by oczekiwać od modelu flagowego, także Honda Inspire wyposażona jest w różnego rodzaju systemy elektroniczne, są to m. in. zmodyfikowany aktywny tempomat, system elektronicznego dostępu do samochodu, nawigacja InterNavi Premium Club z funkcją ostrzegawczą na wypadek ulewy czy katastrofy żywiołowej (trzęsienie ziemi, orkan itp.), zasłony przeciwsłoneczne dla podróżnych jadących z tyłu czy system przeciwkolizyjny Collision Mitigation Brake System (CMBS). Szkielet samochody zaprojektowano zgodnie ze standardem G-CON (G-force Control), który firma Honda sama opracowała i wprowadziła do procesu produkcyjnego. Celem jest obniżenie niebezpiecznych przeciążeń, które oddziałują na człowieka w czasie kolizji. Honda twierdzi, że Inspire można w 90 procentach poddać recyklacji.
Cenę Hondy Inspire ustalono w Japonii na poziomie 3 300 000 jenów (ok. 74 tys. zł).