Wynik uzyskany na pułapie 9 140 m przewyższa wstępne ustalenia w zakresie prędkości maksymalnej. Zakładano, że produkcyjna wersja samolotu rozwinie 778 km/h. Rezultaty zanotowano niespełna trzy miesiące po pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu przez HondaJet, który odbył się 20 grudnia 2010 roku.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z doskonałych osiągów samolotu potwierdzonych już we wczesnej fazie programu testowego - przyznał Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company.

Honda będzie kontynuowała rygorystyczne testy układów mechanicznych odrzutowca podczas lotu. Loty próbne odbywają się w Greensboro w Północnej Karolinie. Tam również zlokalizowana jest główna siedziba firmy Honda Aircraft Company.

Oprócz testów, na terenie przynależnym do centrali firmy, w Greensboro, trwają końcowe prace związane z budową ośrodka, w którym HondaJet będzie wytwarzana. Już niebawem do nowego obiektu o powierzchni 24 470 m2, przeniesiony zostanie sprzęt i rozpoczną się szkolenia personelu oraz przygotowania do produkcji, której rozpoczęcie planowane jest na 2012 rok.

Honda uzyskała zamówienia na ponad 100 odrzutowców, wartych 4,5 miliona dolarów za sztukę. HondaJet to pierwszy wyprodukowany przez Hondę samolot komercyjny, który oferuje doskonałą dynamikę i wyjątkowe osiągi. Pierwsze dostawy odrzutowca zaplanowano na trzeci kwartał 2012 roku.

Mocowania silników nad skrzydłami jest najbardziej charakterystyczną cechą samolotu. Pozwala zwolnić miejsce w kadłubie i w luku bagażowym oraz przyczynia się do znacznej redukcji oporu powietrza przy wysokich prędkościach. Układ taki obniża również słyszalny na ziemi hałas lecącego samolotu, jak również zwiększa osiągi odrzutowca i pozwala zredukować zużycie paliwa. HondaJet napędzana jest dwoma silnikami turbowentylatorowymi GE Honda HF120.