- System Honda Sensing 360 będzie wspomagał kierowcę w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu i unikania kolizji z innymi pojazdami oraz pieszymi
- Już w 2022 r. system pojawi się w samochodach na rynku chińskim, a do 2030 r. ma być dostępny w autach oferowanych na wszystkich głównych rynkach
- System ma pomóc Hondzie osiągnąć cel, jakim jest zredukowanie do zera w 2050 r. globalnej liczby ofiar śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem aut i motocykli
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Swój najnowszy system Honda już w 2022 r. zamierza wprowadzić na rynek chiński. Z czasem japoński producent chce docelowo zastosować to rozwiązanie we wszystkich modelach tak, aby w 2030 r. mieli do niego dostęp kierowcy na wszystkich głównych rynkach.
Pierwszy system Honda Sensing został wprowadzony w 2014 r. i od tego czasu sukcesywnie był rozwijany oraz wykorzystywany w seryjnie produkowanych modelach, które Honda oferuje na całym świecie. Zgodnie z założeniem projektantów system ten ma wspomagać użytkowników Hond w różnych sytuacjach drogowych. Japoński producent dąży do tego, żeby w 2050 r. zredukować do zera globalną liczbę ofiar śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem motocykli i samochodów.
Honda Sensing 360 zapewnia dookólną detekcję dzięki zastosowaniu łącznie pięciu radarów wykorzystujących fale milimetrowe - z przodu i na każdym rogu pojazdu. Jest to dopełnienie kamery monokularnej, która stosowana jest w obecnym systemie Honda Sensing. Rozszerzenie zakresu wykrywania pozwoliło objąć działaniem tzw. martwe pola wokół pojazdu, czyli te obszary, które podczas jazdy pozostają dla kierowcy niewidoczne. W efekcie Honda Sensing 360 pozwala ograniczyć do minimum ryzyko kolizji z innymi pojazdami oraz pieszymi, zwiększając tym samym komfort prowadzenia samochodu.
Galeria zdjęć
Jeżeli na skrzyżowaniu w trakcie skrętu w prawo lub w lewo na kursie kolizyjnym wykryte zostaną inne pojazdy lub piesi, włączy się redukujący skutki kolizji system automatycznego hamowania (CMBS). Bardziej zaawansowany od dotychczasowego, ma szerszy zasięg detekcji, dzięki czemu wykrywa pojazdu z przodu i we wszystkich kierunkach wokół.
Kiedy pojazd porusza się z niewielką prędkością lub rusza na skrzyżowaniu, system ostrzega kierowcę o pojazdach zbliżających się do skrzyżowania z boku lub z przodu. W przypadku zaistnienie ryzyka kolizji emitowane są ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne na tablicy wskaźników.
System ostrzega przed ryzykiem kolizji z pojazdem, który zbliża się z tyłu po sąsiednim pasie ruchu. Kiedy nadjeżdżający samochód znajdzie się w martwym polu lusterek, system emituje sygnały dźwiękowe i wizualne oraz wspomaga obsługę układu kierowniczego.
Podczas jazdy z aktywnym tempomatem adaptacyjnym (ACC) z funkcjami podążania za pojazdem w korku oraz utrzymaniem pasa ruchu (LKAS), jeśli na drodze ekspresowej lub autostradzie spełnione są określone warunki, a kierowca włącza kierunkowskaz, system wspomaga obsługę układu kierowniczego, ułatwiając zmianę pasa ruchu.
Podczas jazdy z włączonym tempomatem adaptacyjnym (ACC) na drodze ekspresowej lub autostradzie system koryguje i dostosowuje prędkość podczas pokonywania zakrętu. Możliwość taką zapewnia przednia kamera, która wykrywa krzywiznę pasa ruchu przed wejściem w zakręt i wspomaga obsługę układu kierowniczego, ułatwiając płynne pokonywanie łuków.